شناسهٔ خبر: 55536138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به مناسبت روز خبرنگار؛

از خانواده خبرنگار شهید ایسنا، «اسماعیل عمرانی» تجلیل شد

سیمین سنجری

به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، از خانواده تنها شهید خبرنگار جنوب کرمان تجلیل به عمل آمد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت عصر ۱۸ مردادماه در آیین تجلیل از خانواده شهید اسماعیل عمرانی با اشاره به رسالت اهالی خبر در شرایط فعلی گفت: امروز شاهد جنگ رسانه ای و خبر هستیم و استکبار جهانی با سیطره خبری که بر جهان دارد دنبال اهداف شوم و پلید خود است.

وی جایگاه خبرنگار و اطلاع رسانی را ویژه عنوان کرد و افزود: جنگ تبلیغات در برابر جنگ فیزیکی قرار دارد که جنگ های فیزیکی به ندرت رخ می دهند و در  هر حال پیروز میدان کسی است که در جنگ رسانه ای قوی تر عمل کند.

امام جمعه جیرفت بر سرعت و دقت در انتشار اخبار تاکید کرد و گفت: اهالی رسانه و خبر باید با  قدرت هر چه تمامتر چنان اخبار را انتشار بدهند که مخاطبین را تسخیر کنند و اجازه قدرت نمایی کاذب به رسانه های بیگانه ندهند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب ددمورد جهاد تبیین اظهار کرد: انتشار به موقع، صادقانه و درست حقایق جزء وظایف همگی است اما اصحاب رسانه در این خصوص وظیفه سنگینی به عهده دارند که همان اهداف جهاد تبیین محسوب می شود.

تارم با قدردانی از زحمات شهید عمرانی در امر اطلاع رسانی گفت: جنوب کرمان و جیرفت ظرفیت بالایی در امر اطلاع رسانی دارد و این خصوصیت بارز در منش و کار رسانه ای شهید عمرانی مشهود است و رسانه های منطقه باید این رویه را همواره چراغ راه خود قرار بدهند.

وی از رسانه ها خواست علی رغم مشکلات و کمبود امکانات همچنان در امر  اطلاع رسانی  پیشگام باشند و گفت: جا دارد از خبرنگاران جنوب کرمان که رسالت خبری خود را به نحو احسن انجام می‌دهند قدردانی کنیم و ضمن اینکه پیشنهادات لازم  را هم برای ارتقاء سطح اطلاع رسانی  باید مد نظر داشته باشند.

تارم بر لزوم توجه جدی به درخواست خانواده شهید عمرانی مبنی بر نصب تندیس شهید در محل بوستان خبرنگار تاکید کرد و گفت: توجه به این درخواست  در اولویت کار مسولان ذیربط قرار خواهد گرفت و پیشنهاد بهدجا و منطقی است.

در ادامه حجت الاسلام بامری امام جمعه عنبراباد نیز هدایت گری افکار عمومی را جزء وظایف رسانه ها دانست و گگفت حق گویی از وظایف خبرنگاران است و در این راستا طبق تاکیدات ائمه معصومین نباید از هیچ ملامتی بترسند و باید با انعکاس زیبایی های جامعه ارزش ها را تبیین نمایند.

وی فرهنگ سازی را در همه جوانب مورد تاکید قرار ددا و افزود: باید در کنار بیان مشکلات ظرفیت ها نیز بازگو شوند و همه از ارائه انتقادات سازنده استقبال خواهند کرد.
 
سواد رسانه ای لازمه مدیران موفق است

بهرام مسلمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز در این مراسم بر لزوم توجه به سواد رسانه ای مدیران تأکید کرد و گفت: سواد رسانه ای مدیران کار را برای رسانه ها آسان تر خواهد کرد و نباید خبرنگاران را در اطلاع رسانی نامحرم دانست.

وی خبرنگاران را زبان گویای  افکار عمومی دانست و افزود: با توجه به اعتمادی که جامعه به رسانه ها دارند می توانند به عنوان بازوی توانمند مدیران در کنار آنها باشند.

سرهنگ نسب امیری فرمانده سپاه ناحیه مقاومت جیرفت نیز جایگاه خبرنگاران را تاثیر گذار عنوان‌ کرد و گفت: خبرنگاران سربازان جهاد فرهنگی هستند که با انتقال مطالب  در ترویج ارزش ها گام بر می دارند.

وی جهاد تبیین را تکمیل کننده ارزش ها عنوان کرد و گفت: انتقال ارزش ها به نسل های آینده باید در دستور کار رسانه ها قرار گیرد.

حمدالله فاریابی مشاور استاندار در جنوب کرمان نیز ضمن ابلاغ پیام تبریک استاندار به خانواده معظم شهید عمرانی گفت: خیر دنیا و آخرت از برکت  قلم و نوشتار خبرنگاران نصیب کسانی خواهد شد که با صداقت در خدمت مردم هستند.

وی اطلاع رسانی را سخت و پیچیده عنوان کرد و افزود: رسانه ها با تحمل مشکلات زیادی در منطقه کار می کنند و این مهم بر هیچ کس پوشیده نیست.

 فاریابی از خبرنگاران خواست‌ در همه موارد با ریزبینی خاص رسانه ای مشکلات، ظرفیت ها و قابلیت های منطقه را به مدیران گوشزد کنند و اظهار کرد: با ایجاد فضای همدلی می توانیم از ظرفیت ها در راستای خدمت به مردم استفاده کنیم در غیر این صورت موفق نخواهیم شد.

 شهید عمرانی افتخار جهاددانشگاهی است

بهزاد جعفری مدیر دفتر جهاددانشگاهی جیرفت نیز با اشاره به جایگاه شهید عمرانی در تبیین ارزش قلم و اطلاع رسانی گفت: شهید عمرانی به عنوان افتخار بزرگی برای جهاددانشگاهی و جنوب کرمان در تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی از شهید عمرانی به عنوان الگویی بی بدیل برای جامعه خبری یاد کرد و افزود: زحمات و تلاش های شهید زبانزد تک تک خانواده‌ بزرگ جهاددانشگاهی هستند که دین خود را به کشورش ادا کرده است.

به گزارش ایسنا، عصر سه شنبه ۱۸ مردادماه امام جمعه جیرفت و عنبرآباد به همراه مشاور استاندار در جنوب، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، فرمانده سپاه ناحیه جیرفت، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، معاونین فرمانداران جیرفت و عنبرآباد، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جیرفت، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات جنوب کرمان و جمعی از خبرنگاران ضمن تجلیل از خانواده معظم شهید اسماعیل عمرانی با حضور در گلزار شهدای عنبرآباد با آرمان های شهدا به خصوص تنها شهید قلم در جنوب کرمان تجدید میثاق کردند.

از خانواده خبرنگار شهید اسماعیل عمرانی تجلیل شد

انتهای پیام

نظر شما