شناسهٔ خبر: 55535191 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اردوغان در مراسم عاشورا: مردم ترکیه عاشق امام حسین هستند

رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان در مراسم عاشورا علویان آنکارا شرکت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه عصر دیروز دوشنبه به مناسبت روز عاشورا در مراسم افطار و ماتم «Hüseyin Gazi Cemevi» شرکت کرد و درباره واقعه کربلا گفت: -کربلا درد و رنجی ابدی در دلهایمان به وجود آورده است.

- وی با خواندن ابیاتی از اشعار آوارلی محمد لطفی افندی در مدح شهدای کربلا، اظهار کرد: این ابیات به خوبی بیانگر نگرش مردم کشورمان به اهل بیت، واقعه کربلا و شهادت حضرت حسین است.

-رئیس‌جمهور ترکیه افزود: علاوه بر ایمان به خداوند و پیامبر، دوست و گرامی داشتن اهل بیت، دوستان و نزدیکان پیامبر نیز در مرکز اعتقادات ما قرار دارد. دوست داشتن و علاقه‌مندی به اهل بیت در آیات قرآن کریم و احادیث صحیح نیز به ما سفارش شده است.

-وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام که توسط ترمذی نقل شده، گفت: در این حدیث آمده است؛ خداوند را به دلیل اعطای رزق و روزی دوست داشته باشید، من را به دلیل محبت به خداوند دوست داشته باشید، اهل بیت را نیز به خاطر محبت من دوست داشته باشید.

-اردوغان با اشاره به چندین حدیث دیگر درباره لزوم گرامی داشتن و محبت به اهل بیت ادامه داد: فرمایشات حضرت پیامبر درباره اهل بیت متاسفانه در واقعه کربلا زیر پا گذاشته شدند و این نیز درد و رنجی بزرگ در دلهایمان تا روز قیامت پدید آورده است. به مناسبت 1342'مین سالگرد واقع کربلا، سالار شهیدان و سرورمان حضرت حسین و یاران وی را با احترام آکنده به غم و اندوه یاد می‌کنیم.

-وی گفت: یاد و خاطره شهدای کربلا را به دلیل اینکه میراث ارزشمندی چون ایثار جان خود در راه حق و حقیقت برجای گذاشته‌اند، با رحمت، گرامی می‌داریم.

-اردوغان افزود: مردم کشورمان در کنار عشق و محبت به حضرت حسین و یاران وی، همواره از مسببین واقعه شوم و مصیبت‌بار کربلا تبری جسته‌اند. در تاریخ ما ظالمانی که در واقعه کربلا دست داشتند همواره با نفرت یاد شده‌اند و حتی اسم آنها نیز بر زبان آورده نمی‌شود. واقعه کربلا نقطه اتحادی برای مردم ترکیه است.

انتهای پیام/

نظر شما