شناسهٔ خبر: 55527350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

در راستای توسعه همکاری‌ها انجام شد؛

دیدار مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در راستای توسعه همکاری ها با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، به منظور تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس نشستی با حضور محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ محمدحسن سلامی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان؛ محسن عزیزی منش، رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل، فاطمه مصطفوی؛ مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان و عبدالرضا کاشیان، کارشناس راویان و جانشین مدیرکل حفظ آثار در موزه برگزار شد.

محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در این نشست ضمن تشریح برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان ویژه هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های متنوعی ویژه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در طول سال اجرا می‌کنند و  به‌عنوان یک مرکز فرهنگی، با ارائه برنامه‌های فرهنگی متنوع نقش پررنگی در نشر ارزش‌های دفاع مقدس خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه همه سازمان‌ها در نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید سهیم باشند، اظهار داشت: خوشبختانه کتابخانه‌های عمومی استان توانسته‌اند با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مثل مسابقات کتاب‌خوانی، نشست‌های نقد و بررسی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس نشست کتاب‌خوان و برنامه‌های شاخص دیگر در این مسیر پیش‌قدم و ثابت‌قدم باشند.

طاهریان خاطرنشان کرد: با توجه به رسالت مشترک در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و نشر و ترویج کتاب‌خوانی به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل حفظ آثار  هستیم تا طی برنامه‌ریزی بلندمدت اقدامات مشترکی انجام دهیم.

سرهنگ محمدحسن سلامی نیز در این مراسم ضمن استقبال از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و تأکید بر لزوم همکاری با کتابخانه‌ها به‌عنوان دستگاه‌های متولی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، به بیان مطالبی در خصوص برنامه‌های مشترک به مناسبت هفته دفاع مقدس پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه موضوع دفاع مقدس، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و نوعی مجاهدت است که اجر و مزد خدایی دارد، افزود: باید در راستای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و عمل به منویات رهبران انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی با مشارکت دستگاه‌های متولی فرهنگی برگزار شود.

سلامی افزود: برای معرفی و تسهیل دسترسی به آثار حوزه دفاع مقدس با اداره کل کتابخانه‌های عمومی همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.

گفتگو با نویسندگان، روایت گری و خاطره گویی، جلسه نقد و بررسی آثار نویسندگان برجسته استانی در حوزه دفاع مقدس، نشست‌های کتاب‌خوان، اهدای کتاب‌های صوتی به کتابخانه‌های عمومی، تولید پادکست و نسخه بریل کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، تجلیل از نوقلمان حوزه دفاع مقدس و ... از جمله اقدامات مشترک کتابخانه‌های عمومی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

نظر شما