شناسهٔ خبر: 55519645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خروج چشمه کوهرنگ از مدار آبرسانی / مردم در مصرف صرفه‌جویی کنند

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع بارش‌های سیل‌آسا در شهرستان کوهرنگ طی روزهای اخیر، گفت: این موضوع سبب گل‌آلود شدن بیش از حد آب چشمه کوهرنگ شده به طوریکه این چشمه به صورت کامل از مدار آبرسانی خارج شده است.

صاحب‌خبر -

احمدرضا محمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر با وارد مدار کردن چاه‌ها، آب شرب مردم شهرهای شهرکرد، چلگرد، باباحیدر، فارسان، فیل‌آباد، سورشجان و روستاهای مسیر خط انتقال کوهرنگ تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از آب مصرفی این تعداد شهر و روستا در استان از محل چشمه کوهرنگ تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: با خارج کردن چشمه کوهرنگ از مدار، آب مورد نیاز شهرها و روستاهای در مسیر خط انتقال با کاهش محسوسی روبرو شده است و مردم باید به جد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا این کمبود برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به تداوم بارش‌ها در کوهرنگ اینکه مشکل گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ چند روز به طول انجامد مشخص نیست و اگرچه آبرسانی سیار به این مناطق در حال انجام است اما همچنان نیاز به همراهی مردم در صرفه‌جویی مصرف آب داریم.

به گزارش ایرنا، خط انتقال آب از کوهرنگ به شهرکرد آب شرب پنج شهر و ۳۴ روستا را تامین می‌کند.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها در بخش‌هایی از چهارمحال و بختیاری از جمله شهرستان کوهرنگ تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

نظر شما