شناسهٔ خبر: 55508892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

بیانیه انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان اصفهان به مناسبت روز خبرنگار

موج نیوز

انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان استان اصفهان به مناسبت روز خبرنگار بیانیه‌ای را صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، به مناسبت روز خبرنگار انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان اصفهان بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ؛ نون، سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند.»

هفده مرداد، روزی است به نام عدالت‌خواهان عدالت‌جو، حق‌گویان صادق و دلسوزان آگاهی‌بخش. مجاهدانی که ایثار را در میدان جهاد تبیین معنا می‌کنند تا راه را برای رسیدن به آزادگی و ایمان از مسیر آگاهی و اندیشه هموار سازند.

روز خبرنگار، فرصتی است برای تکریم صاحبان قلم که در راه حق و حقیقت می‌گویند و می‌نویسند و با پاس‌داری از ارزش‌های ایرانی و اسلامی، وحدت‌بخش آحاد مختلف مردم برای رسیدن به ایرانی آباد و سربلند می‌شوند.

امسال، هفده مرداد، سالروز شهادت شهید عرصه خبر، محمود صارمی که به نام خبرنگار مزین شده مقارن است با عاشورای حسینی، و چه نیکوست تقارن این دو روز. خبرنگاران، پیام‌آوران راستی هستند و عاشورا تجلی اسلام عزت‌بخش و تسلیم‌ناپذیر برابر اخلاق ذلت و تسلیم‌پذیر.

کربلا کلاس درس سازندگی و عاشورا تجلی‌گاه الگوی راهبردی در هر زمان و مکان برای احیای دین و اندیشه معنوی است، اندیشه‌ای که در کتاب تاریخ، از ازل تا ابد، به مقابله با تحریف برخاسته و حق را از باطل جدا ساخته است.

آنچه خبرنگاران و جهادگران عرصه اطلاع‌رسانی را به میدان آورده، حرکت در پرتوی پیام عاشوراست. حفظ ارزش‌ها، روشن ساختن راه حیات طیبه بشریت و بیمه جامعه به اندیشه ناب حسینی.

امید که صاحبان قلم، عاشورا را به مانند الگویی شایسته و تجلی فرهنگ عدالت‌محور و حق‌جو بدانند و با تأسی از حضرت زینب کبری سلام الله علیها، بزرگ‌زن راوی کربلا و بزرگ‌پیام‌آور عاشورا همواره در مسیر حق و راستی قلم بزنند.

انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان استان اصفهان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام عرصه خبر به ویژه شهید محمود صارمی، برای همه خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه آرزوی توفیق، عزت و سربلندی در مسیر اطلاع‌رسانی دارد و با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، اندیشه حسینی و روایت‌گری زینبی را در مسیر نگاشتن از حق، برای آنان طلب می‌کند.

 

نظر شما