شناسهٔ خبر: 55501949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سومین روز از نبرد مقاومت فلسطین با اشغالگران؛

گروه های مقاومت به جز جهاد اسلامی هنوز به تجاوز پاسخ نداده اند/ حمله موشکی بزرگ گردان های قدس

واکنش اول به جنبش جهاد اسلامی واگذار شد تا نقش خود را در پاسخ به تجاوزگران ایفا کند، اما بقیه نیز انگشتشان بر روی ماشه است

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران، در سومین روز از نبرد مقاومت فلسطین با اشغالگران هنوز گروه های مقاومت فلسطینی دیگر وارد نبرد نشده اند. چیزی که بی تردید رژیم اشغالگر از آن می ترسد.

یکی از رهبران حماس بر سیاست  دشمن اسرائیلی مبنی بر اختلاف افکنی میان فلسطینی ها تاکید کرد و گفت این رژیم به خوبی بازی تفرقه بیانداز و حکومت کن را می داند اما این بازی نمی تواند فلسطینی ها را فریب دهد.

احمد یوسف در گفت و گو با شبکه العالم در برنامه "مع الحدث" اظهار داشت: همه گروه‌های مقاومت فلسطین بیش از 70 سال است که برای مقابله با دشمن اسرائیلی در میدان هستند از این رو تمام تاکتیک های دشمن برای فلسطینی ها رو شده است.

وی تصریح کرد: دشمن اسرائیلی در حال حاضر در تمام بیانیه ها و اظهارات خود بر جنبش جهاد اسلامی متمرکز است و در رسانه‌ها می گوید این نبرد تنها با جنبش جهاد اسلامی است، اما امکان ندارد رزمندگان مقاومت در جنبش جهاد اسلامی یا حماس، حتی در اتاق عملیات مشترک، اجازه چنین بازی را دهند.

وی تأکید کرد: جنگ «اسرائیل» بخشی از بازی سیاست است بنابراین مقاومت از اهداف اشغالگران به خوبی آگاه است .

یوسف خاطرنشان همه عملیات اشغالگران اسرائیل از ابتدا یک اقدام تحریک‌آمیز بود و هدفش این بود که جناحی را که به زعم خود ضعیف می دانند و توانایی‌های حماس را در اختیار ندارد را جدا کنند، اما برخی می‌گویند حماس وارد این نبرد نخواهد شد این درحالی است که هدف گیری های اسراییل با این سطح و تلفات جانی، شامل همه فلسطینی ها خواهد شد.

یوسف تاکید کرد: واکنش اول به جنبش جهاد اسلامی واگذار شد تا نقش خود را در پاسخ به تجاوزگران ایفا کند، اما بقیه نیز انگشتشان بر روی ماشه است و فردا شاهد یک نبرد و رویارویی بزرگ درعرصه های مختلف خواهیم بود؛ هیچ کس در این نبرد عقب نخواهد ماند، زیرا نمی توان به اسرائیلی ها مجال داد تا یک گروه مقاومت را جدا کند، دیگر گروه‌های های مقاومت در همه عرصه ها متحد خواهند شد.

حازم قاسم سخنگوی نیز حماس تاکید کرد جنبش حماس و گردان های عزالدین قسام به شیوه خاص خود به تجاوزات اسرائیل پاسخ می دهند.

حازم در گفت وگوی اختصاصی به شبکه العالم گفت: پاسخ مقاومت به تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه در چارچوب یک اجماع ملی کامل است که در آن چهره هایی از گردان های القسام در اتاق عملیات مشترک شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: حماس با روش های خاص خود و تاکتیک ها و پشتیبانی در قلب معادله قرار دارد.

یک مسئول مصری نیز گفت که اگر طی 48 ساعت آتش بس برقرار نشود جنبش حماس نیز به نبرد ملحق می شود.

 

موشک باران بزرگ 

گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که حملات موشکی بزرگی به سمت تل آویو، پایگاه نظامی هوایی«بلماحیم»، شهرهای«اسدود»،«بئر السبع»، «نتیفوت»، «مفلاسیم»، «مفاحیم» و همه شهرک های یهودی نشین غلاف غزه انجام داده است.

گردان های قدس تأکید کرد که مساحت های وسیعی از تل آویو و شهرهای مرکز و غلاف غزه را به عنوان نخستین واکنش به ترور «خالد منصور» فرمانده ارشد جهاد اسلامی، هدف قرار داده است.

خبرنگار روسیا الیوم نیز اعلام کرد که آژیرهای خطر به شکل دیوانه واری در چندین منطقه از سرزمین های اشغالی تا منطقه «نقب غربی» به صدا در آمده اند.

گران های قدس همچنین مواضع و تجمع های نظامی اسرائیل را در چندین منطقه موشک باران و راکت باران کرده است.

پیش از این سخنگوی گردان هان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: آنچه از توانمندی موشکی که ظاهر کردیم و به یاری خداوند به وسیله آن دشمن نادان مضمحل شده است، بخشی از قدرت ماست.

ابوحمزه افزود که ما غافلگیری‌های زیادی داریم که دل دشمن را به درد خواهد آورد و مردم فلسطین، رزمندگان گروهانهای قدس و گروههای مقاومت را خوشحال خواهد کرد.

این فرمانده مقاومت از همه مبارزان مقاومت و مردم آزاده کرانه باختری و سرزمین اشغالی خواست که در این حماسه با عنوان وحدت میدان ها شرکت کنند تا قیام عظیمی باشد که مرگ دشمن را رقم بزند و دشمن را از فلسطین بیرون براند.

وی ادامه داد که خون تیسیر الجعبری و خالد منصور و برادران مجاهدشان باعث می شود در نبرد وحدت میدان‌ها قوی‌تر و سربلندتر می ‌شویم. نبردی که تاکید می کند که رهبری مقاومت در خط مقدم نبرد قرار دارد.

ابوحمزه تاکید کرد که ما با خدا، مردم و امت عهد می بندیم که به یاری خداوند، شهرهای صهیونیست نشین اطراف غزه را به مکانی غیر قابل زندگی تبدیل کنیم و بدانید که موشک های ما به یاری خداوند متعال دوربردتر خواهد شد.

 

شلیک بیش از 580 موشک به سمت فلسطین اشغالی

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، گروه‌های مقاومت فلسطینی تا این لحظه حدود 580 راکت و موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، گروه‌های مقاومت فلسطین از زمان آغاز حملات کنونی، حدود ۵۸۰ راکت و موشک از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی از جمعه (۱۴ مرداد) عملیاتی را تحت عنوان «سپیده‌دم» علیه نوار غزه آغاز کرد و جهاد اسلامی فلسطین نام عملیات خود در واکنش به این حمله صهیونیستی را «وحده الساحات» (وحدت میادین) آغاز کرد.

صبح امروز (یکشنبه) پیکرهای هشت شهید فلسطینی از جمله «خالد منصور» (ابو راغب) فرمانده منطقه جنوبی «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی از زیر خرابه‌های ناشی از حمله دیشب رژیم صهیونیستی به رفح بیرون کشیده شد.

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدا به ۳۲ نفر از جمله ۶ کودک و افزایش تعداد مجروحان به ۲۱۵ نفر خبر داد.

حملات موشکی و راکتی گروه‌های فلسطینی به ویژه جهاد اسلامی به سمت شهرک‌های صهیونیستی امروز نیز ادامه دارد و صدای آژیرهای هشدار به صورت ممتد به گوش می‌رسد.

 

 

آیا مقاومت فلسطین دشمن را به جنگ فرسایشی کشانده است؟

 

تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه وارد سومین روز خود شده است؛ این رژیم طی این سه روز با بمباران منازل غیر نظامیان در سراسر غزه، شمار زیادی را به شهادت رسانده یا مجروح کرده است.

به گزارش العالم، رهبران جنبش جهاد اسلامی می گویند مقاومت فلسطین درگیر جنگی تمام عیار با رژیم صهیونیستی شده است و گردان های قدس از تاکتیک جنگ فرسایشی علیه این رژیم استفاده می کند، این نوع جنگ، روشی حساب شده برای کسب اهداف معنوی در کوتاه مدت یا دراز مدت در مقابل رژیم اشغالگر است.

رهبران جهاد اسلامی خاطرنشان کرده اند که مقاومت فلسطین در حال تثبیت معادله جدید و حفظ معادله های قدرت قبلی هستند؛ این معادله پاسخ ترور نام دارد و مبدع آن، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی است و مضمون آن این است که در ازای هر ترور، تل آویو موشک باران می شود.

آنها همچنین معتقدند که رژیم صهیونیستی، تجاوزات خود به غزه را به طور کامل با دولت آمریکا هماهنگ کرده است لذا مقاومت فلسطین در این جنگ، با دو دشمن رو به رو ست: دشمن مستقیم که همان رژیم صهیونیستی است و دشمن غیر مستقیم که آمریکاست؛ این دشمن حملات خود به مقاومت را از طریق ابزارهای منطقه ای خود دنبال می کند.

رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین هم معتقدند که رژیم صهیونیستی هر بار با یکی از گروه های مقاومت درگیر می شود و این بار می خواهد جنبش جهاد اسلامی را به تنهایی و به دور از دیگر گروه ها هدف قرار دهد.

آنها خاطرنشان کرده اند: باور گروه های مقاومت فلسطین این است که از ملت فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است. دشمن این بار تجاوزات خود را با استفاده از تمام امکانات و با توسل به نیرنگ آغاز کرده است. دشمن تلاش می کند با توسل به نیرنگ، گروه های مقاومت را از یکدیگر جدا کرده و با موشک باران غزه و ترور سازمان یافته شخصیت ها، در نهایت غزه را برای همیشه نابود کند. لذا وحدت بین گروه های مقاومت یک ضرورت عینی است که جنگ قدس و جنگ های سابق آن را ایجاب کرده است.

رهبران جنبش حماس هم تأکید کرده اند که رژیم صهیونیستی یه دنبال ایجاد تفرقه در میان گروه های فلسطینی است اما این بازی ها نمی تواند فلسطینی ها را گمراه کند.

آنها خاطرنشان کرده اند که همه گروه های فلسطینی طی 70 سال گذشته در میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی حاضر بوده اند و لذا فلسطینی ها همه تاکتیک های دشمن را می شناسند. دشمن در حال حاضر بر جنبش جهاد اسلامی تمرکز کرده است و در رسانه ها چنین وانمود کرده است که جنگش فقط با جنبش جهاد اسلامی است در حالی که رزمندگان مقاومت در جهاد و حماس و حتی اتاق عملیات مشترک با این ترفند آشنا هستند و فریب نمی خوردند. آنها می دانند که این جنگ ها در رژیم صهیونیستی بخشی از بازی سیاست است لذا به خوبی به اهداف این رژیم از این بازی ها واقف هستند.

آنها تأکید می کنند که کل عملیات رژیم اشغالگر از همان ابتدا یک ترفند تحریک آمیز بوده است تا به این وسیله گروهی را که از دید آنها ضعیف ترین گروه مقاومت بوده و امکانات و توانمندی های حماس را ندارد، به جنگ بکشانند.

رهبران حماس می گویند گام اول این بود که جهاد اسلامی را بگذارند تا نقش خود را در مبارزه با رژیم صهیونیستی ایفا کنند. اما بقیه گروه ها دست روی ماشه دارند و جنگی بزرگ در همه جبهه و در همه سطوح در پیش است. گروه های فلسطینی هرگز اجازه نمی دهند رژیم صهیونیستی یک گروه خاص را از بقیه جدا کرده و آن را نابود کند؛ همه گروه های مقاومت دست در دست هم دارند.

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما