شناسهٔ خبر: 55497880 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هفته اول لیگای پرتغال؛ شروعِ عالی پورتو با گل‌های طارمی

تیم فوتبال پورتوی پرتغال در آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر این کشور با درخشش مهاجم ایرانی خود به پیروزی رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال پرتغال بامداد امروز (۱۶ مرداد) با یک دیدار آغاز شد.

در هفته اول این مسابقات تیم فوتبال پورتو، مدافع عنوان قهرمانی در خانه به مصاف ماریتیمو رفت و در پایان میهمانش را با نتیجه ۵ به یک شکست داد و از همین شروع فصل برای رقبای خود خط و نشان کشید. مهدی طارمی، مهاجم ملی پوش فوتبال کشورمان ستاره این بازی بود و توانست گل‌های اول و سوم تیمش را در دقایق ۱۲ و ۴۲ به ثمر برساند.

سایر گل‌های پورتو را هم اوانیلسون در دقیقه ۴۰، ایوان مارکانو در دقیقه ۶۸ و تونی مارتینز در دقیقه ۷۶ به ثمر رساندند. تنها گل تیم ماریتیمو را نیز در دقیقه ۸۸ کلودیو وینک رقم زد. در پایان این مسابقه طارمی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

طارمی: وظیفه من گل زدن برای پورتو است
مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی پورتو در بازی خانگی درباره این مسابقه، گفت: من در این بازی سخت تلاش کردم و تمام توانم را گذاشتم تا به تیمم کمک کنم. گل زدن بسیار لذت بخش است. وظیفه من این است که گل بزنم و تلاش کنم بهترین نمایشم را به ثبت برسانم.

<div id="video-display-embed-code_8363076"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3534603/8363076?width=600&height=350"></script></div>

نتایج مسابقات به این شرح است:
ریوآوه ۰ - ۲ ویزلا
پورتو (قهرمان دوره قبل) ۵ - ۱ ماریتیمو
در تیم پورتو مهدی طارمی مهاجم ملی پوش ایرانی تا دقیقه ۸۰ بازی کرد و در دقایق ۱۲ و ۴۲ زننده گل‌های اول و سوم این تیم بود.
استوریل ۲ - ۰ فامالیکائو
در جدول لیگای پرتغال تیم‌های پورتو، بنفیکا و استوریل با ۳ امتیاز اول تا سوم هستند.
در جدول گلزنان لیگای پرتغال مهدی طارمی مهاجم ملی پوش ایرانی تیم پورتو و رافا سیلوا مهاجم گلزن پرتغالی تیم بنفیکا با ۲ گل به طور مشترک در صدر جای گرفتند.

نظر شما