شناسهٔ خبر: 55492083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جنسیت یوزپلنگ تلف‌شده در تصادف جاده‌ای «ماده» تشخیص داده شد

جنسیت یوزپلنگ ایرانی تلف‌شده در تصادف جاده‌ای در شهرستان میامی، «ماده» تشخیص داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان ظهر امروز در گزارشی که برای رسانه‌ها ارسال کرده، آورده است: بعد از کالبدشکافی یوز تلف‌شده که توسط کارشناسان و متخصصان محیط‌زیست استان سمنان انجام گرفت، جنسیت آن، ماده اعلام شد.

بهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: کالبدشکافی در ناحیه لگنی یوز تلف‌شده انجام شد و پس از تشخیص جنسیت، کلیه دستگاه تولیدمثلی حیوان به صورت کامل (شامل واژن، سرویکس، شاخ‌های رحمی و یک جفت تخمدان) نمونه‌برداری شده و پس از قرار گرفتن در سرم فیزیولوژیک، برای انجام مراحل بعدی و تهیه نمونه‌های ژنتیکی و سایر تحقیقات به سازمان مرکزی ارسال شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اضافه کرد: خبر تلف شدن این گونه ارزشمند جانوری و در معرض خطر انقراض برای جامعه محیط‌زیست و  علاقه‌مندان به حیات‌وحش بسیار تأسف‌بار بود.

ظاهری بیان کرد: از آن بدتر، آنکه گونه‌ای در این حادثه تلف شد که می‌توانست در سال‌های بعد، خود زادآور بوده و روزنه‌های امید بیشتری را در خصوص احیای این گونه منحصربه‌فرد جانوری باز کند.

وی گفت: برای عدم تکرار این اتفاقات، ضمن اینکه از مردم عزیز و رانندگان شریف خواهش می‌کنیم تا رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌هایی که کریدور عبور حیات‌وحش هستند خصوصا محدوده میامی به عباس‌آباد در استان سمنان را مدنظر داشته باشند، از همه مسؤولان ذیربط خصوصا اداره راه و ترابری و پلیس راه استان تقاضا و انتظار داریم هر چه سریعتر، نسبت به ایمن‌سازی این محدوده و نصب روشنایی و دوربین های کنترل سرعت و نصب تابلوهای کاهش سرعت تا حداکثر ۸۰ کیلومتر بر ساعت، اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ن/

نظر شما