شناسهٔ خبر: 55485231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری فعال می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از آغاز بارش‌ها در این استان از بعدازظهر شنبه خبر داد و گفت: این سامانه تا روز جمعه در استان فعال است و منجر به بارش‌هایی در تمامی مناطق استان می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهران چراغپور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین میزان بارش برای امروز بر اساس مدل gfs حدود ۲ میلیمتر برای نیمه شمالی استان پیش‌بینی شده و در سایر مناطق بارش‌های رگباری و کمتر از یک میلیمتر است. 

وی ادامه داد: برای روز یکشنبه بارش‌ها تشدید می‌شود و میزان آن برای کوهرنگ و غرب اردل در حدود بین ۳۰ تا ۴۵ میلیمتر انتظار می‌رود و شدت بارش‌ها در بازفت، دوآب‌صمصامی، دیناران و بخش‌هایی از منج در منطقه لردگان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای روز دوشنبه بر اساس الگوهای امروز بارش‌ها تضعیف شده و به صورت رگباری در مناطق کیار و بروجن شکل می‌گیرد و در سایر مناطق کمتر از یک میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

چراغپور از تشدید بارش‌ها در روز دوشنبه خبر داد و گفت: شدت بارش کوهرنگ حدود هشت میلیمتر و برای منطقه لردگان، جنوب اردل و غرب کیار چیزی حدود سه میلیمتر است و در سایر مناطق بارش‌های رگباری و کمتر از یک میلیمتر هستند.

 وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه هسته بارشی برای منطقه فارسان است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این هسته بارشی حدود چهار میلیمتر بارش در فارسان به همراه داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: روز پنجشنبه هسته بارشی روی جنوب لردگان قرار می‌گیرد که شدت بارش‌ها در منطقه سردشت و ریگ و به میزان ۱۰ میلیمتر در سایر مناطق کمتر از یک میلیمتر است.

چراغپور خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی در روز جمعه به شدت ضعیف می‌شود و رگبارهای خفیف به ویژه برای منطقه کوهرنگ بدنبال دارد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی مانسون نیست، افزود: بارش‌های این سامانه که از قسمت‌های غربی و شمالی وارد استان می‌شود به صورت نقطه‌ای است از این رو احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های استان دور از انتظار نیست.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری در روزهای اخیر بر اثر بارش‌های تابستانی موسوم به مانسون درگیر سیلاب شد و امدادرسانی به مردم مناطق سیل‌زده همچنان ادامه دارد.

نظر شما