شناسهٔ خبر: 55484098 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

برجسته ترین شخصیتهای فلسطینی که در دو دهه اخیر به دست رژیم صهیونیستی ترور شدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- «تیسیر الجعبری» فرمانده گردان های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی) تنها بخشی از سلسله ترورهایی بود که رژیم صهیونیستی طی سال های مدیدی علیه فلسطینیان اعمال کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الجزیره، در زیر مهمترین ترورهای رژیم صهیونیستی در فلسطین در دو دهه اخیر را می بینید:

27 آگوست 2001 میلادی، ابوعلی مصطفی دبیرکل جبهه خلق آزادی بخش فلسطین با دو موشکی که اسرائیل به دفترش در رام الله واقع در کرانه باختری شلیک کرد، ترور شد.

23 ژوئیه 2002 میلادی رژیم صهیونیستی «صلاح شحاده» بنیانگذار گردان های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را شهید کرد.

22 مارس 2004 میلادی، نیروهای رژیم اشغالگر قدر شیخ احمد یاسین بنیانگذار جنبش حماس را در غزه ترور کردند.

16 آوریل 2004 میلادی نیز رژیم اسرائیل دکتر عبدالعزیز الرنتیسی  از رهبران برجسته جنبش حماس در غزه را ترور کرد.

اول ژانویه 2009 میلادی و در آغاز جنگ اول اسرائیل علیه نوار غزه، رژیم اشغالگر نزار ریان از رهبران نظامی و سیاسی حماس را ترور کرد.

15 ژانویه 2009 نیز سعید صیام وزیر کشور در دولت حماس در نوار غزه به دست نیروهای اسرائیلی در جنگ اول علیه غزه ترور شد.

14 نوامبر 2012 میلادی اسرائیل احمد الجعبری معاون فرمانده گردان های قسام را ترور کرد که باعث وقوع جنگ هشت روزه بین دو طرف شدو در جریان ان 20 اسرائیلی کشته شدند و 162 فلسطینی نیز به شهادت رسیدند.

12 نوامبر 2019 میلادی بهاء ابوالعطا فرمانده منطقه شماری در گردان های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی توسط اسرائیل ترور شد و این جنبش با حدود 450 موشک طی دو روز اهداف اسرائیلی را بمباران کرد که تلفات یک میلیارد و 150 دلاری برای اسرائیل در پی داشت.

5 آگوست 2022 نیز اسرائیل تیسیر الجعبری از فرماندهان نظامی گردان های قدس را از طریق بمباران یک ساختمان مسکونی در غزه ترور کرد.

متن کامل خبر را در الجزیره ببینید

نظر شما