شناسهٔ خبر: 55480362 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با وجود موج جدید کرونا

مردم به دُز چهارم واکسن کرونا روی خوش نشان نمی‌دهند

موج جدید کرونا آغاز شده و در چند روز گذشته بیش از ۱۰ نفر در خراسان جنوبی بر اثر این بیماری فوت کرده اند، اما با این وجود استقبالی از واکسن نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

چند هفته‌ای می‌شود که دوباره اخبار مربوط به کرونا، نشان دهنده آمار‌های صعودی بیماری کرونا هستند.

دلیل عمده سر بلند کردن دوباره کرونا، بی احتیاطی‌ها و غفلت‌هایی است که از سوی مردم انجام گرفته است و مردم خود را نسبت به این ویروس ایمن دانسته اند.

کارشناسان بهداشتی در خراسان جنوبی از پایین بودن آمار تزریق دُز چهارم واکسن کرونا در استان گلایه‌مند هستند.

واکسن زدن ضروری است

یکی از کارشناسان بهداشت شهرستان بیرجند گفت: اگر تزریق دُز چهارم واکسن کرونا ضروری نمی‌بود، هیچ گاه اینقدر بر دریافت آن تأکید نمی‌شد.

او افزود: هم اکنون مشکلی در حوزه واکسن نداریم و واکسن‌های موجود در کشور در خراسان جنوبی نیز موجود است، اما کسی استقبالی از واکسن‌ها نمی‌کند.

بیشتر بخوانید

یکی دیگر از کارشناسان بهداشت بیان کرد: هر روز صبح که به مرکز تزریق واکسن کرونا می‌آیم، با خود می‌گویم حتما تعداد زیادی از افراد منتظر هستند تا واکسن تزریق کنند، اما در واقع اینگونه نیست.

او گفت: همین بی احتیاطی‌ها است که دوباره کار دست ما داده و هر روز شاهد جان دادن مردم در استان و کشور هستیم.

تزریق بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار دُز واکسن کرونا

آمار تزریق دُز چهارم واکسن کرونا در خراسان جنوبی تنها حدود یک درصد است؛ این در حالی است که برای مبارزه با کرونا باید تعداد بیشتری از افراد به سلاح واکسن مجهز شوند.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۵۸۸ هزار و ۲۸ دز واکسن کرونا در نوبت اول تزریق شده است.

او افزود: ۵۳۲ هزار و ۵۵۱ نفر نیز در خراسان جنوبی دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

شریف زاده گفت: ۲۲۴ هزار و ۴۵۳ نفر در استان تاکنون دز سوم و ۹ هزار و ۵۴۵ نفر نیز دز چهارم واکسن کرونا را در خراسان جنوبی دریافت کرده اند.

مجموع واکسن تزریق شده در خراسان جنوبی یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۷۷ دز است.

نظر شما