شناسهٔ خبر: 55474181 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان کرمان مطرح کرد؛

ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های غرب از درس های عاشورا

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: درسی که از وقایع عاشورا می‌گیریم این است که تسلیم نخواهیم شد و در مقابل زیاده خواهی‌های غرب، خواهیم ایستاد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر کرمان که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی گفت: قرار گرفتن ابزار، حکومت و قدرت سیاسی در دست مردان الهی، باعث رشد و پیشرفت حکومت و قرار گرفتن در مسیر الهی خواهد شد و در مقابل اگر این قدرت سیاسی دست افرادی با تفکرات شیطانی بیفتد، جز فاصله گرفتن از هدایت چیز دیگری نخواهد داشت.

او افزود: تعامل در دوران و عصر‌های متفاوت می‌تواند ما را در جریان کربلا و عاشورا با این ۲ طرز فکر بهتر آشنا کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: در جوامع بشری با ۳ خط افراطی، بی تفاوت و تماشاچی و خط مردان حق طلب و مردان الهی مواجه هستیم.

او گفت: ۲ خط افراطی و تماشاچی، ۲ خطی هستند که در تاریخ بسیار به هم نزدیک بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، شهادت سرلشکر خلبان بابایی و شهادت محمود صارمی را تسلیت گفت و افزود: روز خبرنگار را به خبرنگاران فداکار و وظیفه شناس که واقعیات و دستاورد‌های نظام اسلامی را انعکاس می‌دهند، تبریک می‌گویم و از آن‌ها قدر دانی می‌کنم.

او در بخش دیگری از بیانات خود از آزادگان و مفقودان تجلیل کرد و افزود: بزرگداشت شهدای مدافع حرم آن هم در محرمی که اوج دفاع از محرم می‌باشد، واجب است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: باید از زحمات مسئولان کشوری و استانی که در کمک رسانی به سیل زدگان تلاش بسیار کردند قدردانی کرد؛ اما باید ۲ مسئله مهم مد نظر قرار گیرد.

او افزود: بایستی هر چه زودتر خسارات سیل جبران شود و پیشگیری هم صورت گیرد تا این اتفاقات، دیگر رقم نخورد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: روز‌های بسیار حساس تاریخ اسلام تاسوعای حسینی است که اختصاص به حضرت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل (ع) دارد. فردی که اوج فداکاری و ایثار برای دفاع از حریم امام زمانش برای رساندن آب به تشنگان را به نمایش گذاشت و در یک کلام در دفاع از حریم اسلام جان خود را  فدا کرد.

او می‌گوید: صحنه دیگر مربوط به روز عاشورا و با محوریت امام حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: درسی که از این وقایع می‌گیریم این است که ما تسلیم نخواهیم شد و در مقابل زیاده خواهی‌های غرب خواهیم ایستاد؛ اما با مدیریت مناسب، باز دارندگی را به فضل خدا به جای خواهیم رساند که استکبار میدان را خالی کند.

نظر شما