شناسهٔ خبر: 55467511 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایجاد خودروسازی سوم آذربایجان شرقی در شبستر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در حال حاضر ۳۵ درصد قطعات خودرو در آذربایجان شرقی تولید می‌شود، گفت: با توجه به شرایط مناسب، شهرستان شبستر بهترین منطقه برای ایجاد خودروسازی سوم در استان است.

صاحب‌خبر -

آقای صابر پرنیان عصر امروز در بازدید از واحد صنعتی شیرین عسل در شهرستان شبستر گفت: ایجاد خودروساز سوم در استان علاوه بر این که باعث توسعه ۷۰۰ شرکت اقماری می‌شود، تحول بزرگی در این صنعت نیز ایجاد خواهد کرد.

او افزود: باید با ایجاد هماهنگی بین تمام دستگاه‌های اجرایی کمک کنیم سرمایه گذاری صنعتی در استان افزایش یابد.

او  تصریح کرد: اقدامات بزرگی از سوی واحد‌های بزرگ صنعتی شروع شده که می‌تواند واحد‌های کوچک را نیز پشتیبانی کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی  با اشاره به اهمیت تامین نیاز‌های اساسی استان از سوی شرکت‌های تولیدی بزرگ گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود باید کمک کنیم تا شرکت‌های بزرگ صنعتی افزایش یابد.

آقای پرنیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توسعه و ایجاد شهرک‌های خصوصی در استان اظهار کرد: سیاست وزارت صمت، هدایت به سمت شهرک‌های صنعتی خصوصی است چرا که هیچ گونه هزینه‌ای برای دولت ندارد و حتی بخش خصوصی بهتر از دولت اقدامات اجرایی را انجام می‌دهد.

او ضمن درخواست از معاون امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: با استفاده از ظرفیت‌های قانونی بستری فراهم شود تا افراد علاقمند، بر اساس سند آمایش سرزمینی و نیاز‌های استان در حوزه صنعت سرمایه‌گذاری کنند.

نظر شما