شناسهٔ خبر: 55465578 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

توئیت قدردانی بلینکن از وزیر خارجه قطر در رابطه با دیپلماسی با ایران

وزیر خارجه آمریکا در توییتی اعلام کرد که در دیدار با همتای قطری خود، از کمک‌های مداوم دوحه در رابطه با دیپلماسی با ایران تشکر و قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

وزیر خارجه آمریکا در توییتی اعلام کرد که در دیدار با همتای قطری خود، از کمک‌های مداوم دوحه در رابطه با دیپلماسی با ایران تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت: امروز دیداری با محمد بن عبدالرحمن آلثانی، وزیر خارجه قطر درخصوص چالش‌های منطقه‌ای و جهانی داشتم. از کمک‌های مداوم قطر در رابطه با دیپلماسی ایران و افغانستان قدردانی کردم.

این در حالی است که سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی اخیر با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر  با اشاره به رایزنی‌ها و دیدارهای دیپلماتیک پرشمار و فشرده مقامات دو کشور در ماه‌های اخیر افزود: این دیدارها و رایزنی‌ها تاثیر مثبتی بر روند اجرای توافقات میان دو کشور دارد.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از روند رو به گسترش روابط دو کشور و اجرای توافقات فیمابین اظهار رضایت و خرسندی کرده بود./ایسنا

وزرای خارجه آمریکا و قطر دیدار کردند

وزیر خارجه قطر اعلام کرد که در دیدار با همتای آمریکایی خود به بررسی روابط مشترک دوحه-واشنگتن و وضعیت افغانستان پرداخت.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) اعلام کرد که امروز (پنج‌شنبه) محمد بن عبد الرحمان آل ثانی، وزیر خارجه این کشور در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در شهر پنوم‌پن، پایتخت کامبوج با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود دیدار و گفتگو کرد.

طبق گزارش قنا، در این دیدار همکاری‌های دوجانبه دوحه-واشنگتن،‌ آخرین تحولات مربوط به مذاکرات توافق هسته‌ای ایران، تحولات اوضاع در افغانستان و نیز برخی مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک بررسی شد.

وزیر خارجه قطر پس از این دیدار با انتشار توییتی، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با بلینکن نوشت، "گفتگوی نتیجه‌بخشی درباره راه‌های توسعه روابط دوجانبه داشتیم و در دیدارمان به آخرین تحولات مذاکرات هسته‌ای ایران و شرایط افغانستان پرداختیم".

وزیر خارجه آمریکا نیز اظهار کرد: قطر شریک ما در مواجهه با بسیاری از مهم‌ترین چالش‌هایی است که در جهان با آنها مواجه هستیم و ارتباط ما با قطر در واقع مشارکتی است که آمریکا برای آن ارزش زیادی قائل است.

بلینکن افزود: مذاکراتم با معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نشان‌دهنده این مشارکت بسیار جدی میان آمریکا و قطر است و ما بسیاری از مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله افغانستان، ایران و دیگر موضوعات را بررسی کردیم.

بلینکن: بحران سریلانکا فرصتی برای ایجاد دولتی جامع‌تر و دموکراتیک‌تر است

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) تاکید کرد، سریلانکا در یک دوره بحرانی است اما می‌تواند از این بحران به عنوان فرصتی برای ایجاد دولتی جامع‌تر و دموکراتیک‌تر استفاده کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا این اظهارات را در آغاز دیدار با علی صبری، همتای سریلانکایی‌اش در کامبوج در حاشیه اجلاس انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) مطرح کرد.

علی صبری در این دیدار از نقش آمریکا در تضمین حمایت‌های صندوق بین‌المللی پول تشکر کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما