شناسهٔ خبر: 55462667 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره برجام و اوضاع افغانستان

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره روابط میان دو کشور و همچنین تحولات مربوط به توافق هسته ای و اوضاع افغانستان رایزنی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «الجزیره» قطر، شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه این کشور و همتای آمریکایی وی «آنتونی بلینکن»، بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در حاشیه نشست وزرای امور خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در شهر پنوم پن، پایتخت کامبوج، با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

بلینکن ضمن تاکید بر اهمیت شراکت میان آمریکا و قطر، اعلام کرد که در دیدار با آل ثانی در کامبوج، روابط مشترک میان دو کشور، تحولات مربوط به توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی و همچنین اوضاع افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که گفت و گوهای متعدد وی با همتای قطری خود در مکان های مختلف و متعددی از جهان، گواه شراکت مستحکم واشنگتن و دوحه برای بررسی طیف وسیعی از مسائل بین المللی و منطقه ای می باشد.

بلینکن در این باره تصریح کرد: این فرصت برای ما فراهم شد تا شماری از پرونده های بین المللی و منطقه ای از جمله افغانستان، ایران و برخی دیگر از مسائل منطقه ای را بررسی کنیم و همچنین به کاری که اینجا در کامبوج انجام می دهیم پرداختیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه افزود: رابطه ما با قطر، شراکتی است که آمریکا برای آن ارزش زیادی قائل است جایی که قطر یک هم پیمان اصلی آمریکا از خارج پیمان ناتو می باشد؛ علاوه بر این، قطر یک شریک واقعی برای ما در تعامل با بسیاری از فوری ترین چالش های پیش روی خود در سراسر جهان است.

وزیر امور خارجه قطر نیز به نوبه خود، اهمیت شراکت میان کشورش و آمریکا برای تضمین امنیت منطقه را مورد تاکید قرار داد.

آل ثانی همچنین اظهار داشت: بر این باورم که رویدادهای بین المللی به ویژه آن چه در منطقه ما در جریان است، رایزنی میان آمریکا و قطر را ایجاب می کند و گفت و گوهای امروز ما نیز برای امنیت منطقه بسیار مهم است؛ ما واقعا شراکت خود و تعهد آمریکا در قبال منطقه را ازج می نهیم.

خبر اصلی را در الجزیره ببینید

نظر شما