شناسهٔ خبر: 55465092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در دیدار نمایندگان هرمزگان با رییس جمهور چه گذشت؟+عکس

نمایندگان هرمزگان امروز به همراه نمایندگان استان‌های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان با رییس جمهور دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس؛ هرمزگان - مهدی خسروی: مجمع نمایندگان استان هرمزگان به همراه مجمع نمایندگان کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان با آیت الله رییسی رییس جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار استانداران این استان‌ها و نیز معاونان رییس جمهور حضور داشتند.

خبرگزاری فارس در استان هرمزگان در گفت‌وگو با احمد جباری، حسین رییسی، منصور آرامی و احمد مرادی 4 تن از نمایندگان استان هرمزگان در خانه ملت، جزییات موضوعات و نکات مطرح شده در جلسه را جویا شد.

 

جباری: هرمزگان را محروم نگه داشته‌اند

احمد جباری نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس در این نشست ضمن تشکر از خدمات و تلاش های شبانه روزی رئیس جمهور محترم و حضور بدون تکلف و تشریفات در بین مردم از رویکرد خوب ایشان در احیای روابط حسنه با کشورهای همسایه قدردانی کرد و گفت: امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد که نیازمند توجه ویژه و نگاه یکسان به تمام مناطق کشور است.

 

وی در این نشست ابراز داشت: استان هرمزگان که از نظر جغرافیایی در یک منطقه استراتژیک با قابلیت ویژه ژئوپلیتیکی قرار دارد که بواسطه وجود گمرک بندر شهیدرجایی به عنوان دروازه اول صادرات و واردات کالاهای کشور، صنایع نفتی، پالایشگاهی و فولادی و همچنین ظرفیت‌های خاص ارتباطی از طریق دریا با کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر ظرفیت ها از جمله کشاورزی و غیره، باعث گردیده این استان نقش ممتازی در توسعه کشور داشته باشد.

هرمزگان نگهبان خلیج فارس است و بارها دشمنان را زمین‌گیر کرده است

جباری در ادامه خود یادآور شد: هرمزگان مرکز نظامی منطقه‌ و نگهبان خلیج فارس و تنگه هرمز است، زمین گیر کردن پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی های آمریکایی، انگلیسی، یونانی و غیره توسط نیروهای جان بر کف استان ما انجام می شود، اما با این وجود چرا استان ما جز مناطق محروم است و یا بهتر است بگوییم آن را محروم نگه داشته اند.

 

درخواست ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندرلنگه

نماینده غرب هرمزگان از کم توجهی‌ها گلایه کرد و گفت: دولت سیزدهم بواسطه عدالت محوری و مبارزه با تبعیض نزد مردم محبوب شده است، چرا در شهرستان بندرلنگه که همه ی ظرفیت ها از جمله گمرک و فرودگاه وجود دارد و نزدیک ترین بندر به دبی است منطقه ویژه اقتصادی مستقر نیست، از شما تقاضا می کنیم دستور فرمایید این موضوع محقق شود و شاهد استقرار منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان بندرلنگه باشیم.

کریدور شرق به غرب کشور در محدوده غرب هرمزگان رها شده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در نشست با رئیس جمهور خاطر نشان کرد: کریدور شرق به غرب که استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را به هم وصل می کند در استان هرمزگان و محدوده بین شهرستان های پارسیان و بندرلنگه بدلیل عدم وجود منابع احداث نگردیده و به حال خود رها شده است و همچنین خط انتقال آب دریا به شهرستان بستک که طول آن ۳۰ کیلومتر بیشتر نیست و ۱۵ کیلومتر از آن نیز اجرا شده است و چندین شهر و روستا را از نعمت آب شیرین بهرمند می سازد نیازمند تامین اعتبار جهت اجرای ۱۵ کیلومتر باقیمانده می باشد.

 

خواستار دانشگاه علوم پزشکی غرب هرمزگان هستیم/ وضعیت درمانی غرب هرمزگان مطلوب نیست

جباری با اشاره به جمعیت قریب به ۲ میلیون نفری و وسعت زیاد استان هرمزگان و همچنین دارا بودن تعداد زیادی جزیره بزرگ و کوچک، وجود یک دانشگاه علوم پزشکی در استان را عادلانه و شایسته ندانست و گفت: شهرستان های غرب استان هرمزگان با جمعیتی قریب به ۴۰۰ هزار نفر دارای شاخصه بهداشتی و درمانی بسیار ضعیفی است، از شما به عنوان رئیس جمهور عادل کشورمان درخواست داریم دانشکده علوم پزشکی غرب هرمزگان به مرکزیت بندرلنگه استقرار یابد تا مردم از خدمات آن بهرمند شوند.

توسعه و عمران غرب هرمزگان به اعتبار بیشتری نیاز دارد

نماینده غرب هرمزگان در این نشست علی رغم فرصت کم اختصاص داده شده به هر نماینده با استفاده از دقایقی وقت اضافه خطاب به رئیس جمهور ضمن درخواست تخصیص منابع جهت بازسازی مناطق زلزله زده غرب هرمزگان اظهار داشت؛ برای توسعه و عمران شهرستان های بندرلنگه، بستک و پارسیان نیز منابعی تخصیص یابد تا بتوان شاخصه های توسعه ای این منطقه را قدری بالا برد.

تقدیر از استاندار و سپاه برای حضور امیدآفرین در بحران‌ها

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان بیانات خود از استاندار هرمزگان به عنوان مرد اول حاضر در بین مردم پس از وقوع حوادث، سوانح و بلایا یاد کرد که در کوتاه‌ترین زمان خودش را به محل می رساند و از این روحیه ایشان تشکر و قدردانی کرد.

 

 جباری همچنین از مجاهدت‌ها و تلاش‌های سپاه در همه بخش های این شجره طیبه از جمله فرماندهی محترم کل سپاه، نیروی دریایی و زمینی، قرارگاه مدینه و همچنین سپاه امام سجاد استان هرمزگان تشکر و قدردانی کرد و حضور آنان در تمامی صحنه ها و خدمت رسانی بی مزد و منت به مردم را شایسته بهترین پاداش‌ های دنیوی و اخروی دانست.

حسین رییسی: هرمزگان جزو 5 استان اول کسب درآمد برای کشور اما رتبه اول فقر را دارد

نماینده مردم شرق هرمزگان نیز درباره اظهارات خود در این نشست به خبرنگار فارس گفت: در این نشست بیان کردم که هرمزگان ظرفیت های عظیم ملی و نقش مهمی در بودجه کشور دارد و استقرار صنایع، بنادر، حمل و نقل، ترانزیت، گردشگری، آبزی پروری، استعداد اقتصادی سبب شده تا سهم هرمزگان در تأمین بودجه کشور در رتبه های بالای جدول و بین اول تا پنجم باشد اما در نرخ فقر و بیکاری رتبه اول را داشته باشیم و این با هم سازگار نیست و دلایل آن نیز عدم توجه به ظرفیت های اقتصادی استان و بسته بودن درهای اقتصاد به روی مردم و محدودیت برای مردم استان است.

تجارت مرزی در استان مغفول مانده است

وی همچنین ادامه داد: در بحث تجارت به ظرفیت‌های استان اشاره کردم که اصلی ترین مزیت استان است و ظرفیت‌های قانونی نیز برای آن وجود دارد اما شرایط و مقررات عملا سبب شده تا ملوانان ما رغبتی برای سفر نداشته بشند و صید و صیادی نزدیک به 20 سال است که مجوز صید جدیدی در اختیار صیادان ما قرار نداده و باید اختیار مجوز صید به استان واگذار شود.

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان خاطرنشان کرد: به پروژه های زیربنایی و زیرساختی مورد نیاز برای توسعه استان، گازرسانی به شرق استان، بزرگراه میناب به جاسک و جاسک به کنارک به عنوان بخشی از کریدور شرق به غرب، ارتقای نظام سلامت در شرق استان و ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در شرق استان نیز شرایط منطقه ما تحت تأثیر باران های موسمی قرار دارد و  منابع آبی زیادی از این منطقه به دریا می‌رود نیز اشاره و در هر بخش خواستار توجه کلان دولت و نیز اهتمام برای احداث 5 سد مخزنی و اعتبارت ویژه برای آبخیزداری در شرق هرمزگان شدم و نیز با پیگیری که در این جلسه داشتم رییس جمهور به رییس سازمان برنامه و بودجه که در جلسه نیز حضور داشت دستور داد تا منازل عزیزانی در سیل 1400 تخریب شد و بنیاد مسکن آنها را برای بازسازی تخریب کامل کرد، منابع تسهیلاتی مصوب و در اختیار استان قرار گیرد تا این عزیزان که اکنون بی سرپناه هستند، به سر خانه‌های خودشان بروند.

 

آرامی: خواستار اقدامات جدی برای رفع فقر و رونق اقتصادی هرمزگان شدیم

منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: امروز مجمع نمایندگان استان های کرمان، هرمزگان، سیستان و یزد و استانداران این استان‌ها با رییس جمهور و معاونان ایشان دیدار کردند.

 

ایجاد بازارچه‌های مرزی و رونق ته لنجی برای استان‌های ساحلی ضروری است

وی درباره جزییات این دیدار گفت: هر کدام از نمایندگان دقایقی را به بیان مسائل و مشکلات استان خود پرداختند که نمایندگان هرمزگان نیز در این نشست به بیان مسائل و مشکلات استان از جمله توسعه بازارچه های مرزی، گردشگری، مسکن، اشتغال، استفاده از نیروهای بومی، وضعیت بهداشت و امکانات موجود در استان، کاهش مشکلات بهداشت و درمان، تأمین اعتبار برای بیمارستان های در حال ساخت، بازارچه های مرزی، ته لنجی و ایجاد زمینه برای واردات کالاهای لنجداران و سفرهای بیشتر لنجداران در سال، فقر و بیکاری و محرومیت در استان و درآمدی که استان دارد ما بهره‌ای از آن نمی‌برد و نیز بحث عمران و آبادانی جزایر و نیز اتخاذ تصمیمات برای بهبود وضعیت کشاورزی مطرح شد.

 

اعتبارات مناطق زلزله زده سریع‌تر تخصیص داده شود

به گفته نماینده مردم بندرعباس، درباره اعتبارات لازم برای بازسازی مناطق زلزله زده فین و سایه خوش و نیز مناطق سیل زده شرق استان نیز نکاتی از سوی نمایندگان مطرح شد و رییس جمهور در همان جلسه پیگیری‌هایی را انجام و دستوراتی را نیز به معاونان خود در این زمینه دادند.

تأکید دوباره رییس جمهور بر استفاده از نیروهای بومی

آرامی درباره اظهارات رییس جمهور در این جلسه نیز گفت: موضوع استفاده از نیروهای بومی در مناصب استان مورد تأکید دوباره رییس جمهور قرار گرفت و ایشان گفتند که قبلا توصیه جدی داشته‌اند و حتما باید این اتفاق بیفتد.

 

رونق گردشگری دریایی و توجه به سهم هرمزگان در تولید سالی یک میلیون مسکن

نماینده مردم هرمزگان با اشاره به اشراف رییس جمهور بر مسائل و مشکلات هر کدام از استان‌ها، خاطرنشان‌کرد: آقای رییسی در مورد معادن و استفاده از سهم مالکانه معادن برای استان، تولیدبرق توسط بنگاههای بزرگ اقتصادی و صنایع برق بر، کاهش شهرهای دارای تنش آبی، چابک سازی دولت، تأمین اعتبار مناطق سیل و زلزله زده، مبارزه جدی با فساد، واگذاری امور به تعاونی‌ها در تمامی حوزه ها، اختیارات بیشتر به شورای عالی استان ها، ایفای تعهدات دولت در مشارکت در مدارس خیرساز، توجه به بخش خصوصی ، اجرای کامل و سریع قانون رتبه بندی معلمان، ساخت یک میلیون واحد مسکونی بر اساس قانون و نیاز کشور و رونق گردشگری دریایی دستوراتی را صادر کردند و در جلسه نیز دستورات مشخصی را به معاونان خود دادند و نیز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواستار پیگیری موضوعات شدند.

آرامی، این دیدار را بسیار مثبت و بدون شک موثر در رفع مشکلات استان برشمرد و بیان کرد: رییس جمهور در این جلسه بر برگزاری نشست‌های بعدی به صورت فراکسیونی و مجمعی نیز تأکید کردند.

احمد مرادی: فکری به حال کمبودهای درمانی هرمزگان کنید

احمد مرادی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس درباره جلسه مجمع نمایندگان استان‌های جنوبی ( یزد، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این جلسه از جناب دکتر رئیسی رئیس جمهور محترم بابت این جلسه و قبول تامین مالی در پروژه مهم و بزرگ پالایشگاهی در استان هرمزگان تقدیر و تشکر کردم و تاکید کردم که در تقسیم بندی مطالب موضوع بهداشت و درمان و آموزش به اینجانب محول شده است.

 

سرانه تخت‌های بیمارستانی هرمزگان 50 درصد پایین‌تر از متوسط کشور است

وی افزود: به اطلاع رییس جمهور رساندم که سرانه تخت‌های بیمارستان در هرمزگان ۵۰درصد پایین تر از نرم کشوری است و تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با پیشرفت بالای ۷۰ درصد نیازمند دستور جنابعالی است و همچنین بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی نیروی دریایی ارتش در بندرعباس آماده است لیکن وزارت بهداشت در تجهیز این بیمارستان به تعهدات خود عمل نمی کند.

اورژانس‌های جاده‌ای هرمزگان کمبود آمبولانس دارند

به گفته مرادی، در اورژانس‌های جاده ای به شدت کمبود آمبولانس داریم و شرایط آب و هوایی باعث فرسودگی این ناوگان شده است. این مهم حداقل از طریق ظرفیت مناطق آزاد قابل حل است.

 

محرومیت در جزایر شایسته مرزداران غیور نیست

مرادی درباره مشکلات جزایر نیز که در حضور رییس جمهور مطرح کرده، بیان داشت: جزایر استان بعنوان پیشانی مرزهای آبی کشور وضعیت مطلوبی در بهداشت و‌درمان ندارند. شان مرزداران مرزهای دریایی کشور تحمل این وضعیت که حداقل امکانات از جمله آمبولانس دریایی و‌ هوایی نداشته باشند، نیست. تجهیزات بیمارستانی بلاخص در اتاق های عمل بی کیفیت و غیرقابل اطمینان هستند این امر باعث از بین رفتن جان بیماران می شود.

غرب و شرق هرمزگان به دانشکده پزشکی نیاز دارند

این نماینده هرمزگان تاکید کرد: این استان با وسعت و پراکندگی بالا فاقد حداقل دو دانشکده پزشکی در غرب و شرق است. در طرح توسعه مکران در شرق حتما بایستی به این مهم توجه کرد. مطالبات پرستاران و فوق العاده رفاهی و همچنین تبدیل وضعیت این عزیزان پرداخت نشده است. فراموش نکنیم که اینها مبارزین خط مقدم با بیماری کرونا بوده و هستند.

دو هزار کلاس درس غیراستاندار داریم

وی درباره در حوزه آموزش و پرورش نیز عنوان کرد: تعداد دو هزار کلاس غیر استاندارد و تخریبی وجود دارد و سرانه فضا برای هر دانش آموز استاندارد کشوری ۸.۳ مترمربع ولی در استان در برخی نقاط از جمله بندرعباس ۴ مترمربع برای هر دانش آموز است.کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان به عدد ۳۵۰۰ رسیده است که به نگاه ویژه دولت در این بخش نیاز دارد و راه حل آن، افزایش ۳۰درصدی سهمیه دانشگاه فرهنگیان برای استان است ولی جور تمامی این کمبودها را معلمان به دوش می کشند و لیکن خودشان به شدت با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه هستند.

 

بی عدالتی در کنکور سبب تشدید محرومیت‌ها می‌شود

وی ادامه داد: موضوع بعدی که در حضور رییس جمهور مطرح کردم بی عدالتی و تبعیض در جذب سهمیه کنکور بود که در مناطق محروم استان از جمله بشاگرد در رقابت با مناطق برخوردار سایر استان ها قرار داده است،این موضوع آسیب جدی به سطح علمی استان وارد ساخته است. در بخش آموزش عالی و‌ دانشگاها، ضروری است صنایع و ‌پالایشگاها طی تفاهم نامه‌ای، جذب نیروی های مستعد و تجهیز کارگاهها و آزمایشگاها از طریق دانشگاهای استان انجام دهد.

از هرمزگانی‌ها در هیأت مدیره پالایشگاه‌ها و صنایع و مناطق آزاد استفاده شود

مرادی گفت: در پایان موضوع استفاده از نیروهای بومی در هیئت مدیره پالایشگاهها، صنایع و مناطق آزاد و همچنین تسریع در تکمیل پروژه آبرسانی به جزیره قشم که از دغدغه های اصلی مردم استان به شمار میرود را نیز به اطلاع رییس جمهور رساندم.

رییس جمهور: همراهی مجلس، شرط توفیق برنامه‌های دولت است/ دولت مردمی هرگز درگیر حاشیه‌ها نخواهد شد

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در دیدار با مجمع نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و یزد با تاکید بر اراده جدی دولت برای دوری از حواشی سیاسی، افزود: برخی حاشیه‌ها در روابط دولت و مجلس در گذشته مردم را آزرده خاطر کرد و این دولت اجازه نخواهد داد که این حاشیه‌ آفرینی‌ها تکرار شود. دولت مردمی حسرت این را که دولت و مجلس به جای پرداختن به کار مردم گرفتار حاشیه شوند، به دل بدخواهان خواهد گذاشت و وجه همت خود را صرف این خواهد کرد که مردم شیرینی خدمت را بچشند.

 

نمایندگان هم به سهم خود تلاش‌ها و دستاوردهای دولت را تبیین کنند

رئیس جمهور همراهی نمایندگان مجلس را شرط توفیق سیاست‌ها و برنامه‌های بزرگ درکشور خواند و اظهار داشت: ما انتظار داریم نمایندگان نیز به سهم خود تلاش‌ها و دستاوردهای دولت را برای افکار عمومی تبیین کنند، چرا که این موارد صرف دستاورد دولت نیست و جزء توفیقات جمهوری اسلامی و تمام اجزای نظام حکمرانی به شمار می‌رود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به تصمیمات و مصوبات دولت در سفرهای استانی برای توسعه متوازن و عادلانه استان‌های کشور، گفت: پس از پیگیری جدی تحقق مصوبات سفرهای استانی، در دور دوم با فراغ خاطر بیشتر به طراحی گام‌های موثر برای پیشرفت و تحول استان‌ها خواهیم پرداخت.

صندوق توسعه و پیشرفت عدالت در استان‌ها مورد موافقت مجلس قرار نگرفت

رئیس جمهور به برنامه دولت برای ایجاد صندوق پیشرفت عدالت در استان‌ها اشاره کرد و افزود: دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ ایجاد این صندوق‌های استانی را لحاظ کرد که متاسفانه مورد موافقت مجلس قرار نگرفت اما مجددا در سال ۱۴۰۲ ایجاد این صندوق‌ها را در لایحه بودجه خواهیم گنجاند تا به تسریع روند پیشرفت استان‌ها کمک کنند.

 

بازارچه‌های مرزی، فرصت ارزشمندی برای رونق اقتصادی و  ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و تقویت مناسبات همسایگی است

ضرورت اشتغالزایی در استان‌های مرزی و تقویت معیشت مرزنشینان، از جمله دغدغه‌های مشترک رئیس جمهور و میهمانانش در این جلسه بود. آیت‌الله رئیسی در توصیف برنامه‌‌های دولت در این زمینه، از اراده دولت برای فعال کردن بازارچه‌های مرزی خبر داد و افزود: دولت مردمی مرز را فرصت ارزشمندی می‌داند که استفاده از ظرفیت‌های آن می‌تواند به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق مرزی بیانجامد و روابط و مناسبات همسایگی را تقویت کند.

کاهش تنش آبی شهرها و قطعی برق در دستور کار جدی دولت

آیت‌الله رئیسی در خصوص مشکلات متاثر از کم‌آبی در کشور هم که از سوی نمایندگان بیان شد، گفت: مدیریت صحیح منابع آب در کاهش تنش‌های آبی در استان‌های مختلف موثر خواهد بود. این کار از سوی وزارت نیرو برای رفع کمبودها در عرصه آب و برق آغاز شده و امسال شاهد کمترین میزان قطعی برق بودیم.

رئیس جمهور با اشاره به برخی عقب‌ماندگی‌ها در توسعه شبکه تولید برق در گذشته، ادامه داد: وزارت نیرو تا به امروز با تدابیری مثل استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی و جدا کردن برق مصرفی واحدهای صنعتی بزرگ و صنایع سنگین تلاش کرده در وهله اول مانع از تکرار خاموشی‌ها در تابستان شود و در وهله بعد عقب‌ماندگی‌ها در تامین برق را جبران کند.

دولت مردمی رفع مشکلات کشور را معطل و وابسته به هیچ عامل و بهانه‌ای نکرده است

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: دولت مردمی رفع مشکلات کشور را معطل و وابسته به هیچ عامل و بهانه‌ای نکرده و برای رفع مشکلات کم‌آبی نیز طرح‌های بزرگی را به طور همزمان پیگیری می‌کند. مدیریت صحیح منابع آب، تامین آب ژرف، انتقال آب از دریا و استیفای حقآبه کشور از همسایگان از جمله اقدامات کوتاه و بلندمدتی است که برای رفع مشکلات کم‌آبی دنبال می‌شود.

در ادامه این جلسه، خسارات ناشی از سیل اخیر در چند استان کشور در گفت‌وگوی رئیس جمهور با نمایندگان مورد توجه قرار گرفت.

رئیسی در این زمینه تصریح کرد: حجم خسارات وارده در دست بررسی است و دولت به زودی تسهیلات لازم برای جبران این خسارت‌ها را تصویب خواهد کرد تا با فوریت برای رفع آسیب‌های سیل اقدام شود.

در این جلسه که دهمین نشست آیت‌الله رئیسی با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود،  غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز حضور داشته و درخواست‌ها، نظرات و دغدغه‌های نمایندگان حاضر در جلسه را ثبت کردند.

با دیدار نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و یزد با رئیس جمهور نمایندگان تمام ۳۱ استان کشور حداقل یک بار و در قالب دیدار مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور دیدار و درباره دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود با وی گفتگو کرده‌اند.

در این جلسه که سه ساعت و نیم به طول انجامید، پیش از سخنان رئیس جمهور به ترتیب نمایندگان استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره خسارات سیل‌های اخیر، اجرای مصوبات استانی، مشکلات کم‌آبی، لزوم تفویض اختیارات بیشتر به استانداران و موارد دیگر ناظر به مشکلات حوزه‌های انتخابی خود پرداختند.

همچنین استانداران این چهار استان نیز در سخنانی به تشریح برنامه‌ها و اقدامات خود برای تسریع روند پیشرفت استان‌های تحت حوزه انتخابی خود پرداختند.

* تصاویر از سایت ریاست جمهوری است.

* خبرنگار فارس مطلع شد که محمد آشوری بدلیل کسالت در جلسه امروز حضور نداشته است.

انتهای پیام/ 3728

نظر شما