شناسهٔ خبر: 55457614 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیات منش:

تأمین زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن به ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت:تأمین زیرساخت‌های واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان زنجان به بیش از ۵۰ هزار میلیاردریال اعتبار نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

بیات منش گفت: هیچ یک از دستگاه‌های دولتی اعتباری برای این امور ندارند و برای تأمین این اعتبار، فروش محدوده جدید اضافه شده به زنجان پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بابیان اینکه این محدوده یکی از کوی‌های مسکونی شهر زنجان خواهد شد، افزود: این الحاق محدوده جدید در جهت مولد سازی دارایی‌های دولتی است و برای هزینه زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در استان که قرار است در قالب آن ۳۵ هزار واحد مسکونی احداث کنیم، اعتبار مورد نیاز از محل فروش محدوده جدید تأمین خواهد شد.

او گفت: برای مثال کوی ۱۲۰ هکتاری زیتون در غرب زنجان حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین زیرساخت‌ها نیاز دارد.

بیات منش بابیان اینکه از بودجه‌های دولتی یک ریال هم اعتباری برای تأمین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن مصوب نشده است، افزود: راه و شهرسازی ملکف شده است تا منابع مورد نیاز برای این امر را تأمین کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه منابع پیش بینی شده از محل فروش محدوده جدید، هزینه‌های احداث زیرساخت‌های واحد‌های نهضت ملی مسکن در استان را تامین می‌کند، گفت: علاوه بر این قرار است که از منابع حاصل از فروش محدوده جدید، برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده همچنین استحصال آب و رفع چالش‌های این حوزه بهره گرفته شود.

نظر شما