شناسهٔ خبر: 55445598 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

دولت با ارتقاءجایگاه مشاور امور زنان در دولت موافقت کرد

معاون امور زنان رئیس‌جمهور از موافقت هیات دولت با ارتقاء جایگاه مشاور امور زنان مسئولان دولتی خبر داد و گفت: وضعیت مشاوران زن‌ در دولت از نظر جایگاهی ارتقا پیدا خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، انسیه خزعلی معاون امور زنان رئیس‌جمهور صبح امروز چهارشنبه (۱۲ مرداد) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، در مورد برنامه‌های معاونت زنان ریاست جمهوری درباره عفاف و حجاب، اظهار داشت: ما برنامه و نشست‌هایی را درباره حجاب و عفاف داشته‌ایم که در آخرین آن نشستی با سردار اشتری داشتیم و در مسائل حوزه زنان برخی گروه‌ها آمدند مطالب خود را مطرح کردند.

وی افزود: برنامه‌هایی را هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شوراهای معین داریم و برای ریزه‌کاری‌ها جلسات متعددی را برگزار کردیم و وارد مسئله شدیم، نظرات‌مان را ارائه کردیم و بسیاری از نظرات هم تصویب شده و در دستور کار قرار گرفته است بنابراین در این زمینه فعال هستیم.

معاون امور زنان رئیس‌جمهور گفت: ۲۶ دستگاه در این مسئله دست‌اندرکار هستند و ما نقش ستادی داریم. نقش اجرایی نداریم به همین دلیل هم سعی کرده‌ایم هم نقش نظارتی و هم نقش قانونگذاری خود را ایفا کنیم.

خزعلی در مورد ارتقای ساختار مشاوران امور زنان در دولت نیز تاکید کرد و بیان داشت: این موضوع چند ماه پیش در ستاد خانواده تصویب شد سپس به بخش‌های مختلف حقوقی برنامه و بودجه و اداری استخدامی ارجاع داده شد.

وی افزود: الحمدالله در جلسه گذشته، در دولت رای آورد و با این مسئله وضعیت مشاوران زن از نظر ارتقایی متفاوت می‌شود.

معاون امور زنان رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سال ۹۲ پست مدیر مشاوره زنان گرفته شد، گفت: زنان در شوراهای تصمیم‌گیری باید شرکت داده شوند و همینطور در هر دستگاه در آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که مصوب می‌شود مشاوره زنان هم باید نسبت به آن مسئله نظر دهد.

نظر شما