شناسهٔ خبر: 55438984 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رهاسازی ۴۹۶ دستگاه خودروی گرفتار در سیل کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در عملیات‌های امدادونجات هلال احمر ۴۹۶ دستگاه خودروی گرفتار در سیل رهاسازی شده است.

صاحب‌خبر -

رضا فلاح با اشاره به ۹ روز عملیات امدادرسانی در مناطق متاثر از پدیده مانسون در نقاط مختلف استان گفت: نیرو‌های هلال احمر تا کنون ۴۹۶ دستگاه خودروی گرفتار در سیل را رهاسازی کردند.

او اظهار کرد: امدادرسانی جمعیت هلال احمر به بیش از ۸ هزار و ۳۸۰ نفر حادثه دیده از سیل کمک و نیرو‌های امدادی این جمعیت ۸۸۰ نفر را در مناطق امن اسکان دادند.

فلاح به تخلیه آب ۴۶۹ منزل مسکونی اشاره کرد و گفت: ۷ نفر در حوادث سیل اخیر دچار مصدومیت که به همت نیرو‌های جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

او با اشاره به حضور ۶۹۰ امدادگر و نجاتگر در عملیات امدادرسانی سیل تصریح کرد: تا کنون ۲ هزار و ۱۲۷ بسته غذایی (۷۲ ساعته)، یک هزار و ۵۷۵ کیلوگرم نایلون، ۲ هزار و ۷۶ تخته پتو، ۶۶۲ تخته موکت، یک هزار و ۱۷۰ بطری آب معدنی، ۱۶۶ دستگاه چادر امدادی و سایر اقلام زیستی در بین حادثه دیدگان از سیل در سراسر استان توسط جمعیت هلال احمر توزیع شده است.

فلاح بیان کرد: بیشترین امدادرسانی در شهرستان رفسنجان بوده که ۲ هزار و ۶۵۰ حادثه دیده در ۲۸ شهر و روستا از خدمات جمعیت هلال احمر در این شهرستان بهره‌مند شدند.

به‌گفته او، عملیات امدادونجات در سیلاب‌های اخیر ادامه دارد.

نظر شما