شناسهٔ خبر: 55438824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کیفرخواست «موریانه‌های جنگل هیرکانی» صادر شد

گرگان - ایرنا - رییس کل دادگستری گلستان گفت: کیفرخواست ۲۱ عضو باند قاچاق چوب معروف به "موریانه‌های جنگل‌ هیرکانی" شامل افراد محلی، کارکنان منابع طبیعی و خریداران چوب در خارج از استان به اتهام مشارکت در قاچاق سازمان یافته چوب جنگلی صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری گلستان حیدر آسیابی افزود: دادستان کردکوی در کیفرخواست خود علاوه بر اعمال اشد مجازات برای حبس و جزای نقدی،  تقاضای مجازت تکمیلی هم کرد.

رییس کل دادگستری گلستان بیان کرد: در خصوص چند نفر دیگر از اعضای این باند هم تحقیقات در مراحل نهایی است و به زودی تصمیم‌گیری خواهد شد.

آسیابی گفت: اعضای این باند بیش از یکسال با همکاری تعدادی از کارکنان منابع طبیعی، درختان جنگلی را قطع کرده و سپس با کامیون از استان خارج می کردند.

رییس کل دادگستری گلستان  هفته قبل گفته بود: پرونده های مربوط به قاچاق چوب در دادگاه ها، دادسراها و یا تعزیرات باید یک ماهه تعیین تکلیف شود و اگر در این مدت پرونده به نتیجه نرسید باید علت آن مکتوب  اعلام شود.

به گفته کارشناسان مرتبط، قاچاق چوب جنگلی در گلستان معضل اساسی به شمار می رود که تامین امکانات و اعتبار موردنیاز دستگاه‌های مرتبط در حفاظت از عرصه های جنگلی و اصلاح یا وضع قوانین جدید بازدارنده می‌تواند مانع دست اندازی بیشتر به این عرصه ها شود.

استان گلستان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع، دارای ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار عرصه جنگلی، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار عرصه مرتعی، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل، ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات و ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی است.

نظر شما