شناسهٔ خبر: 55437105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان:

کانون های مساجد شهرستان فارسان میزبان عزاداران حسینی هستند

امیریان گفت: نوجوانان و جوانان عضو کانون ‌های فرهنگی هنری با برافراشتن پرچم‌ها و پارچه‌ های سیاه در مساجد و خیابان‌ های شهرها و روستاها برنامه ‌های دهه اول ماه محرم را آغاز کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

«اسفندیار امیریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: نوجوانان و جوانان عضو کانون ‌های فرهنگی هنری با برافراشتن پرچم‌ها و پارچه‌ های سیاه در مساجد و خیابان‌ های شهرها و روستاها برنامه ‌های دهه اول ماه محرم را آغاز کرده‌اند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان ادامه داد:  مراسم عزاداری امام حسین در شهرستان فارسان با دعوت از سخنرانان و مداحان استانی و کشوری در کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان برای تبیین قیام حسینی و بیان اهداف قیام امام حسین (ع) در حال برگزاری است.

 

وی بابیان اینکه تعداد ۳۸ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان فارسان دایر شده است افزود: همه اعضای کانون های فرهنگی هنری شهرستان فارسان هرساله و همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام به صورت خودجوش مراسم عزاداری و سوگواری محرم را با عشق به سالار شهیدان کربلا برگزار می ‌کنند.

 

امیریان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان فارسان هرساله برنامه های نظیر دیدار و تکریم پیشکسوتان عزاداری و پیرغلامان حضرت امام حسین (ع)، مسابقات فرهنگی و هنری، حفظ زیارت عاشورا، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و پوستر با موضوع محرم و عاشورا، تهیه و توزیع ویژه نامه و پوستر، تعزیه‌خوانی، محافل قرآنی، ختم صلوات و قرآن و مرثیه‌خوانی را تا پایان ماه صفر در برنامه ‌های خود قرار داده‌اند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان ادامه داد: برپایی محافل تعزیه‌خوانی، همکاری در برپایی اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا مقارن با اذان و به هنگام عزاداری، برپایی خیمه ‌های عزاداری حسینی با همکاری بچه های مسجد و  اجرای برنامه‌ های ویژه امر به معروف و نهی از منکر در هفته احیای این فریضتین در ماه محرم از دیگر برنامه‌ های کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان فارسان است.

 

وی، برگزاری مسابقه دلنوشته، نذر خون، برپایی موکب ‌ها و ایستگاه ‌های صلواتی، محافل قرآنی و مراسم زیارت عاشورا، جلسه ‌های بصیرت ‌افزایی و ولایتمداری را از دیگر برنامه ‌های کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد شهرستان فارسان در ایام محرم برشمرد.

 

پایان پیام/361

نظر شما