شناسهٔ خبر: 55432973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

رئیس شورای اجرایی حزب الله: مقاومت است که گزینه‌ها را تعیین و آینده را رقم می‌زند

«سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: برای آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و هرکسی که به آینده لبنان یا کل منطقه فکر می‌کند، هیچ راه‌حل یا گزینه‌ای به نام مقاومت لبنان وجود ندارد و مقاومت است که گزینه‌ها را تعیین و آینده را رقم می‌زند و همه اینها به یاری خداوند متعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: آمریکایی ها و اسرائیلی ها باید بدانند که مقاومت در لبنان تعیین کننده گزینه ها و آینده این کشور است.

ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی النشره لبنان نوشت: «سید هاشم صفی الدین» امروز (سه شنبه) در سخنرانی خود در مجلس عاشورایی در مجلس اعلای شیعیان لبنان اظهار داشت: مقاومت که مورد حمله و محاصره قرار گرفت و امروز هم محاصره است، روز به روز به پیروزی و موفقیت رسید و در حال حرکت و تاثیرگذار است و این را امروز و هر روز ثابت می‌کند که [ مقاومت ] برای لبنان و یک قدرت ملی و یک قدرت برای همه مردم لبنان و نیرویی برای آینده کشور و آیندگان کشور است و قدرتی است که دشمن فقط زبانش را می‌فهمد.  

وی با اشاره به اینکه امروز در سایه تلاش حزب الله و مردم لبنان طی دهه‌های گذشته، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها متوجه جایگاه و نقش مقاومت در این منطقه شده اند، گفت:  اما امروز شرایط کاملا [ با دهه های گذشته ] متفاوت است. 

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: برای آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و هرکسی که به آینده لبنان یا کل منطقه فکر می‌کند، هیچ راه‌حل یا گزینه‌ای به نام مقاومت لبنان وجود ندارد و مقاومت است که گزینه‌ها را تعیین و آینده را رقم می‌زند و همه اینها به یاری خداوند متعال است. 

وی گفت: این صحبت برای ادعا یا اینکه خودمان را از بقیه هموطنان متمایز کنیم نیست و هدف ما این نبوده و نیست که همیشه خودمان را در این کشور به کسی تحمیل کنیم بلکه گفتار ما مشارکت و همگرایی و همیشه برای منفعت مشترک و منافع ملی بوده است.  

صفی الدین با بیان اینکه هر کشوری که با فشارهای خارجی و بحران‌های بزرگ مواجه می‌شود دچار فروپاشی و ضعف اقتصادی، معیشتی و توان مالی می‌شود، افزود: ما از سه سال گذشته همه را دعوت کرده‌ایم که برای نجات کشور قدم بر داریم و به رغم اختلاف‌های سیاسی با یکدیگر دیدار و تبادل نظر کنیم و برای اینکه چگونه باید به امور را معالجه کنیم به تفاهم برسیم.  

وی افزود: ما برای بحث و گفتگو و به منظور یافتن راه حل‌های واقع بینانه و رسیدن به راه حل‌هایی که به نفع مردم باشد و مردم از آن بهره‌مند شوند تشکیل جلسه دادیم اما هیچ جواب و پاسخی دریافت نکردیم. 

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: ما به آن‌ها گفتیم به خارج و وعده‌های خارجی‌ها و سفارتخانه‌ها و اینکه اموالی از آنجا برسد تکیه نکنید و ما به آن‌ها گفتیم که تنها خود را خسته می‌کنید، اینها به لبنان چیزی نمی‌دهند و به مردم لبنان هیچ خدمتی نمی‌کنند، زیرا منشأ مشکل لبنان از اینهاست و ما نمی‌توانیم با کسی که این مشکلات را برای ما ایجاد کرده است به دنبال راه حل باشیم. 

وی اظهار داشت: یک سال تمام شده است و گفته های آمریکایی‌ها درباره گاز مصر و برق اردن همچنان در حد وعده باقی مانده است، اینها خجالت نمی‌کشند و هر چند وقت یک بار یک هیات آمریکا می‌آید و با سفیر آمریکا جلسه برگزار می‌کنند. 

وی افزود: جالب است که هر روز شرایط جدیدی را می‌شنویم، در حالی که آن‌ها باید بفهمند که آمریکا چیزی می‌خواهد و آمریکا امکان ندارد دستوری صادر کند یا دری را باز کند مگر اینکه قبل از آن برای رژیم اسرائیل امتیاز بگیرد. 

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان بیان کرد:  اما می‌دانیم که تا زمانی که در این کشور هستیم، این اراده را داریم، این شناخت و تجربه را داریم که رژیم اسرائیل پس از این همه شکست و بعد از این همه توانایی که داریم و خواهیم داشت و به یاری خدا در روزهای آینده بزرگتر هم خواهد شد، از این پس چیزی (امتیازی) از لبنان نخواهد گرفت.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما