شناسهٔ خبر: 55421531 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس قوه قضائیه:

مدعیان دفاع از حقوق بشر می‌خواهند حرف غلط خود را بر همه دنیا تحمیل کنند

رئیس قوه قضاییه در مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: بسیاری از مدعیان مدافع حقوق بشر نه تعریفی از حقوق بشر دارند و نه تعریفی از کرامت انسان و حق دارند و متاسفانه می‌خواهند بر همه دنیا حرف غلط خود را تحمیل کنند و اسمش را دفاع از آزادی می‌گذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم هفتمین دوره اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: خدا را سپاسگزارم که توفیق داده درباره انسان و حقوق بشر و حقوق انسان نشستی داشته باشیم و بتوانیم در این نشست ها قدمی در جهت تعالی انسان و حقوق بشر برداریم. می‌دانید که انسان بین آفریده‌های الهی ممتاز هست و یکی از بزرگترین امتیازهای او عقل و خرد است و انسان از همین عقل خدادادی خود استفاده می کند و از خود می‌پرسد که من کی هستم و از کجا آمده ام و مقصد غایی من چیست و برای رسیدن به مقصد چه مسیری را باید طی کنم.

وی ادامه داد: انسان و‌ کرامت انسان و حقوق بشر از نگاه اسلام و از نگاه همه ادیان الهی از یک جایگاه و ارزش والایی برخوردار است. می‌شود بدون شناخت حق از حقوق و حق بشر سخن بگوییم؟ معیار و مبنای ارزش حقوق بشر در چیست؟ با کدام معیار می گوییم این کار ارزشمند است؟ معیار امروز در جهان برای حقوق بشر چیست؟ خدا نسبت به آفرینش انسان تعابیر ویژه‌ای دارد. در مورد سایرین چنین تعبیری نیست. اگر چنانچه با این معیارها ما انسان و حقوق انسان را بخواهیم تعریف کنیم یک نوع حقوق بشری ارایه می شود. اگر حقوق بشر با معیار دیگران و غربی ها که کرامت انسان را در چیز دیگری می بینند، تعریف شود، با آن تعابیر فرق خواهد کرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: بسیاری از مدعیان دفاع از حقوق بشر نه تعریفی از حقوق بشر دارند و نه تعریفی از کرامت انسان و حق دارند و متاسفانه می خواهند بر همه دنیا حرف غلط خود را  تحمیل کنند و اسمش را دفاع از آزادی میگذارند. حرف ناحق خود را در مقابل حرف حق مسلمانان به زور تحمیل می کنند و می‌گویند این دفاع از حقوق بشر و آزادی است. اسلام برای آزادی اندیشه و تفکر ارزش قائل است.‌ مدعیان دروغگوی حقوق بشر با جان و مال و ثروت های مردم چه کار می کنند؟

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: امروز سردمداران غربی به خصوص آمریکایی‌ها با خوی استکباری خود اعلام می‌کنند که هر انسان و کشوری که در جبهه ما نیست و رویکرد مستقل دارد ، دشمن ما محسوب می‌شود و باید تسلیم ما شود و اگر چنین نشود مبادرت به ترور و جنایت علیه آن انسان یا کشور می‌کنند و این خوی جنایتکاری و تروریستی و تروریست‌پروری ، منطق اصلی مدعیان دروغین حقوق بشری است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به رویکرد اسلام در قضیه حقوق بشر و حتی رویکردی که اسلام در مقوله دفاع در برابر دشمن دارد، بیان داشت : مطالعه تاریخ مدعیان حقوق بشر غربی به اثبات می‌رساند که آنها طی مقاطع مختلف تاریخی در اقصی نقاط دنیا از الجزایر تا کشورهای آفریقایی و هند ، انواع و اقسام جنایت‌ها را علیه مردم و بومیان انجام داده‌اند و این جنایت‌کاری و رویکرد ترویستی این مدعیان دروغین حقوق بشر امروز نیز استمرار دارد و این موضوع را ما در قضایایی نظیر زندان ابوغریب شاهد بودیم که آنها جنایت‌هایی مرتکب شدند که حتی حیوانات درنده نیز از انجام این جنایت‌ها سرباز می‌زنند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با قدردانی از مواضع دکتر «مَندلا ماندلا» و تعبیر آپارتایدی بودن رژیم صهیونیستی وی در این اجلاس، گفت: صهیونیست‌ها بدترین جنایات را علیه مردم مظلوم فلسطین انجام می‌دهند و مدعیان دروغین حقوق بشر یا در برابر این جنایت‌ها ساکت‌اند و یا به حمایت از این اقدامات شنیع و جنایتکارانه مشغول‌اند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش و نقش واشنگتن در تشکیل این گروه بنا بر اقرار مقامات بلندپایه امریکایی گفت: رویکرد تروریست ‌پروری و استفاده ابزاری از تروریست‌ها برای نیل به مقاصد و مطامع جهانخوارانه، از اهداف اصلی نظام سلطه و دنیای استکبار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به تحریف مضامین حقوق بشری از ناحیه غربی‌ها، اظهار داشت: امروز غربی‌ها در حال بازی با واژه مقدس حقوق بشر هستند و به استفاده ابزاری از حقوق بشر مشغولند؛ امروز آنها به بهانه نقض حقوق بشر اقدام به اشغال و محاصره و تحریم کشورهای مستقل می‌کنند و از سویی دیگر خودشان نیز بدترین جنایت‌ها را علیه نسل‌های مختلف انسان‌ها روا می‌دارند.

وی تصریح کرد: غربی‌ها در شرایطی ادعای حمایت از حقوق بشر دارند که حتی در قبال مردم خود نیز بالاترین ظلم‌ها و تضییع حق‌ها را روا می‌دارند.

رئیس قوه قضاییه ضمن قدردانی از بانیان و متولیان برگزاری روز حقوق بشر اسلامی، گفت: نباید مقوله گسترده حقوق بشر اسلامی را به صرف برگزاری یک همایش در یک روز منحصر کنیم بلکه باید در طول سال در راستای تبیین مواضع حقوق بشری اسلام و افشای جنایت‌های نظام سلطه و استکبار آمریکایی – صهیونیستی علیه مردم گوشه و کنار دنیا، کوشا باشیم.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌ها و کوشش‌هایی که طی سنوات گذشته صورت گرفته، هنوز آنگونه که شایسته است نتوانسته‌ایم دستاوردهای حقوق بشر اسلامی و نوع نگاه اسلام به مقوله حقوق بشر و همچنین جنایت‌هایی که سلطه‌گران و مستکبران غربی – صهیونیستی علیه انسان‌ها روا می‌دارند را تبیین و تشریح کنیم.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت: امروز یکی از بزرگ‌ترین منکر ها آن است که عده‌ای مقوله حقوق بشر را دستمایه اغراض و مطامع جهانخوارانه و سلطه‌گرانه خود کرده‌اند و در زیر سایه ادعاهای حقوق بشری بزرگترین جنایت‌ها را مرتکب می‌شوند لذا ما وظیفه داریم این توطئه مستکبران و سلطه‌گران را برای جهانیان به صورت مستمر تبیین و افشاء کنیم.

نظر شما