شناسهٔ خبر: 55417329 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازداشت یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در یورش به اردوگاه جنین

ایوب حطاویان

به دنبال یورش یگان‌های ویژه اسرائیلی به اردوگاه جنین، یک فلسطینی شهید و "بسام السعدی"، یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز بازداشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، یگان‌های ویژه رژیم صهیونیستی دوشنبه شب به اردوگاه جنین یورش بردند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که نیروی ویژه اسرائیلی به منزل بسام السعدی، یکی از رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین ساکن در این اردوگاه یورش بردند و او را بازداشت کردند.

عز الدین السعدی، پسر بسام السعدی، با بیان اینکه نیروهای اسرائیلی پدر و شوهر خواهرش را دستگیر کردند، خاطرنشان کرد که پدرش در جریان این یورش، مصدوم شد و نمی‌داند نیروهای اسرائیلی وی را به کجا منتقل کردند.

همزمان، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت "ضرار الکفرینی" به دست نیروهای رژیم صهیونیستی در جنین خبر داد.

از سوی دیگر، خالد البطش، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با المیادین، درباره دستگیری السعدی اظهار داشت: دشمن بهای سنگینی خواهد پرداخت و ما اسرائیل را مسئول آسیب رساندن به زندگی شیخ السعدی می‌دانیم.

وی افزود: همبستگی گسترده‌ای از همه جناح‌ها با شیخ السعدی به دلیل عنوانی که وی در ایثار و جهاد دارد در جریان است و گردان‌های قدس و همه بازوهای مقاومت در عرصه مواجهه با حملات اسرائیل منفعل نخواهند بود.

رسانه‌های اسرائیلی از ترس از تشدید تنش‌ها، از دستگیری بسام السعدی خبر دادند و تاکید کردند که ارتش اسرائیل السعدی را که مجروح شده بود دستگیر کرد و گزارش‌ها حاکی از آسیب جدی به شکم وی است.

سرایا القدس به دنبال یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به منزل السعدی در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های رزمی خود را در پاسخ به این اقدام حقیرانه در حالت آماده باش کامل درآورده است.

انتهای پیام

نظر شما