شناسهٔ خبر: 55414089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

علم الهدی : سکوت در برابر مفاسد، مظالم و بی‌حجابی‌ها، جامعه را به سمت یزیدی شدن سوق خواهد داد

اگر جامعه ما علیرغم برقرار بودن نام جمهوری اسلامی در جریان حاکمیتی آن، در شرایطی قرار بگیرد که به‌حق عمل نشد و نهی از باطل به امری مذموم بدل شد که ناهی از منکر در مجامع خصوصی و علنی، مورد اهانت، ناسزا و افترا قرار گرفت، این مصداق همان خطبه حضرت سیدالشهدا (ع) است که چنین جوامعی را جامعه یزیدی می‌دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در سومین شب از سلسله برنامه‌های سوگواری در دهه اول محرم که بعد از نماز مغرب و عشاء در محل رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در مجموعه احادیثی که از لسان مطهر امام حسین (ع) در کربلا نقل‌شده، مخاطب ظاهری یا از اصحاب و یاران ایشان هستند و یا از معاندان کوردلی که در لشکر عمر سعد بودند اما در حقیقت، همه آحاد و ابناء بشر مخاطب احادیث حسینی هستند و هرکس که بخواهد آزادگی در پیش بگیرد، باید به طریقت اباعبدالله (ع) اقتدا کند.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی تأکید کرد: اگر جامعه ما علیرغم برقرار بودن نام جمهوری اسلامی در جریان حاکمیتی آن، در شرایطی قرار بگیرد که به‌حق عمل نشد و نهی از باطل به امری مذموم بدل شد که ناهی از منکر در مجامع خصوصی و علنی، مورد اهانت، ناسزا و افترا قرار گرفت، این مصداق همان خطبه حضرت سیدالشهدا (ع) است که چنین جوامعی را جامعه یزیدی می‌دانند.

وی بابیان اینکه سکوت در برابر مفاسد، مظالم و بی‌حجابی‌ها، جامعه را به سمت یزیدی شدن سوق خواهد داد، گفت: دراین‌باره، نباید قائل به این بود که دولت و نیروی انتظامی تنها متولیان حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر هستند. علاوه بر این، افراد گناهکار که غضب الهی در پی اعمال آن‌ها متوجه جامعه می‌شود، یقیناً با امربه‌معروف و ناهی از منکر مقابله می‌کنند و این‌یک حقیقت غیرقابل کتمان است اما رسالت قیام اباعبدالله (ع) نیز همین بود و امربه‌معروف و ناهی از منکر هم اگر خود را شیعه امام‌حسینی (ع) می‌داند، باید روحیه خود را مصون از تأثیرگذاری قرار دهد.

علم الهدی : سکوت در برابر مفاسد، مظالم و بی‌حجابی‌ها، جامعه را به سمت یزیدی شدن سوق خواهد داد

بیشتر بخوانید :

علم‌الهدی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد که فساد جامعه را فرابگیرد، ابراز کرد: امام حسین (ع) با ۱۲۰ نفر در برابر ۱۲۰ هزار نفر ایستاد زیرا از شرایط امروز حکومت شیعی ما آگاهی داشت و از همین رو، سرمشقی تعریف کرد تا مؤمنان برای جلوگیری از فراگیرشان ذلت و مبارزه برای اقامه عزت از آن الگو بگیرند. بر همین اساس، امربه‌معروف و نهی از منکر، راه‌حل مشکلات اجتماعی برمبنای آموزه‌های نهضت حسینی است و این مسئله باید در جامعه اسلامی فراگیر شود.

۲۱۲۱

نظر شما