شناسهٔ خبر: 55413612 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در پنجمین روز فقدان هنرمند نقاش کشورمان

دوستداران حبیب الله صادقی یادش را گرامی داشتند

پیوند مرزوقی

جمعی از دوستان، همکاران و شاگردان حبیب الله صادقی، پنج روز پس از درگذشت این هنرمند، در مراسم یادبودی دور هم جمع شدند تا یاد و خاطره اش را زنده کنند. در این روز همچنین نمایشگاهی از آثار منتخب حبیب الله صادقی برپا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مراسم یادبود حبیب الله صادقی ـ نقاش فقید کشورمان ـ شامگاه دوشنبه ـ دهم مرداد ماه ـ ساعت ۲۱ در محوطه باز حوزه هنری برگزار شد و خانواده این هنرمند ـ همسر، پسر (امیرحسین صادقی) و دختر ـ و همچنین برادرزاده وی (کامیار صادقی هنرمند نقاش) در این مراسم حضور داشتند.

دوستداران حبیب الله صادقی یادش را گرامی داشتند

دوستداران حبیب الله صادقی یادش را گرامی داشتند

محمود سالاری معاون هنری وزارت ارشاد، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی ارشاد، محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری، حجت الاسلام قمی ریس سازمان تبلیغات اسلامی، کاظم چلیپا، مرتضی اسدی، شجاعی طباطبایی، ایرج اسکندری، محمدعلی رجبی، حمید شاه آبادی، محسن سلیمانی، نیکنام حسینی پور، حسام الدین سراج، عبدالحمید قدیریان و ... از جمله حاضران در مراسم یادبود حبیب الله صادقی بودند.

دوستداران حبیب الله صادقی یادش را گرامی داشتند

دوستداران حبیب الله صادقی یادش را گرامی داشتند

همچنین در پنجمین روز از درگذشت حبیب‌الله صادقی، هنرمند پیشکسوت کشورمان در عرصه هنرهای تجسمی، نمایشگاه آثار این هنرمند با ارائه منتخبی از آثار نقاشی او، ساعت ۱۹ در گالری ابوالفضل عالی و همچنین گالری خانه برپا شد. در این مراسم طاهر شیخ الحکمایی ـ مجسمه ساز ـ حضور داشت.

این نمایشگاه شامل ۴۰ اثر نقاشی از هنرمند انقلابی مرحوم حبیب‌الله صادقی است که علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند از ۱۱ تا ۲۶ مرداد، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ به آدرس؛ خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری مراجعه کنند.

دوستداران حبیب الله صادقی یادش را گرامی داشتند از نمونه آثار جبیب الله صادقی در نمایشگاه

در این زمینه تماشا کنید:

آیین یادبود استاد حبیب الله صادقی

دوستداران حبیب الله صادقی یادش را گرامی داشتند

حبیب الله صادقی صبح چهارشنبه (پنجم مرداد ماه) دار فانی را وداع گفت. او در سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای سنتی در محله تهران نو چشم به جهان گشود. از همان سال‌های کودکی در محل کار پدر با نام روزنامه اطلاعات آشنا شد، همانجایی که سال‌ها بعد او و یکی از برادرانش به عنوان روزنامه‌نگار در بخش تحریریه مشغول به کار شدند.

مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند نیز روز شنبه، ۸ مرداد ماه از مقابل فرهنگستان هنر برگزار و پیکرش در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

مشروح سخنرانی ها در این مراسم متعاقبا ارسال می شود.

انتهای پیام

نظر شما