شناسهٔ خبر: 55397263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خسارت‌های سیل در خراسان رضوی

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: عمده خسارت‌های سیل در بخش‌های زراعی و باغی، دام و منابع آب، گاز و تلفن همراه بود.

صاحب‌خبر -

محسن نجات مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در سیل اخیر ۲۰ روستای مشهد دچار قطع آب شد که با پیگیری انجام شده تاکنون آب ۱۷ روستا وصل شده و نیرو‌های امدادی در تلاش برای رفع کامل مشکل هستند.

او افزود: در پی صدور هشدار نارنجی به تمام فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران و برگزاری جلسات ستاد بحران در استان، گروه‌های امداد و نجات در کلیه شهر‌های خراسان رضوی به ویژه شهر‌های شمالی فعال شدند.

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با شروع بارندگی از پنجشنبه گذشته بیشترین مشکلات در شهرستان‌های مشهد، کلات، درگز، قوچان و سبزوار بروز کرد که با اعزام ۱۱ تیم عملیاتی و ۱۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین حجم خسارات کاهش یافت و ۴۴ نفر از هم‌استانی‌ها از سیلاب نجات یافتند.

نجات بیان کرد: از این پنج شهرستان شدت سیل در مشهد و کلات بیشتر بود و در مشهد یک دستگاه ون حامل زائران عراقی بر اثر سیلاب واژگون شد و تاکنون هشت نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند که یکی از آن‌ها ایرانی است. در این حادثه همچنین سه نفر مصدوم و ۲ نفر مفقود شدند.

او تصریح کرد: در کلات ۳۰۰ مشترک دچار قطع گاز شدند و در روستا‌های قره‌سو و حمام‌قلعه که دچار قطع برق شده بود، مشکل مرتفع شد. در طول این حوادث آبگرفتگی به ۵۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرد و ۳۰۰ راس دام نیز دچار آب‌بردگی شد.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: عمده خسارات در بخش‌های زراعی و باغی، دام و منابع آب، گاز و تلفن همراه بود که همچنان نیرو‌های امدادی را درگیر کرده است.

نظر شما