شناسهٔ خبر: 55396129 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار جدید حزب الله به رژیم صهیونیستی

هشدار جدید حزب الله به رژیم صهیونیستی: بازی با زمان فایده‌ای ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از بیروت، پیامی مختصر و مفید در آستانه سفر آموس هوکشتاین میانجی امریکایی مذاکرات ترسیم مرز‌های لبنان با فلسطین اشغالی به بیروت، در رسانه‌ها منتشر شد، جانمایه‌ پیام این بود: بازی با زمان فایده‌ای ندارد. حزب الله لبنان با انتشار مختصات سکو‌های استخراج گاز در ساحل فلسطین اشغالی اعلام کرد این پیامی برای دشمن صهیونیستی است که در تیررس قرار دارد.

<div id="video-display-embed-code_8333909"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3527834/8333909?width=600&height=300"></script></div>

علی حیدر تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی در روزنامه الاخبار لبنان می‌گوید: دبیرکل حزب الله اعلام کرد مقاومت زمینه را برای دست برتر دولت لبنان در مذاکرات با صهیونیست‌ها اماده می‌کند، آنچه می‌بینیم تسلط اطلاعاتی، عملیاتی و قدرت حزب الله را نشان می‌دهد و این پیام واضح، برای دشمن است.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز از عملیات اخیر پهپادی حزب الله بر فراز منطقه نفتی کاریش حمایت کرد و این عملیات را باعث پیشبرد پرونده‌ی ترسیم مرز‌های دریایی لبنان با فلسطین اشغالی دانست.

نزیه منصور نماینده سابق مجلس لبنان هم در ابن باره گفت: آزاد کردن نفت و گازمان در آب‌های سرزمینی لبنان، با قدرت مقاومت حق ماست و موضعه‌ی رئیس مجلس نیز در این مورد، مشخص و آشکار است، برخی نمایندگان کنگره‌ی امریکا می‌خواهند با فشار به اتحادیه اروپا مانع از فعالیت شاخه‌ی سیاسی حزب الله در کشور‌های اروپایی شوند، همزمانی این اقدام با مذاکرات لبنان و صهیونیست‌ها نشان می‌دهد میانجی امریکایی بی طرف نیست و اهرم مقاومت تنها راه رسیدن به ثروت ملی ماست.

پس از هشدار‌های دبیرکل حزب الله لبنان به صهیونیست‌ها، رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند این رژیم در خصوص پرونده مرزی با لبنان حاضر به امتیاز دهی است.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله نیز در سخنانی اظهار داشت: اسرائیل چاره‌ای جز به رسمیت شناختن حقوق لبنان در ثروت آبی‌اش ندارد. همانطور که در برابر آمریکا نیز گزینه‌ای جز دست برداشتن از شرکت‌ها برای استخراج گاز نیست، تعلل در پرونده ثروت نفتی لبنان باعث نمی‌شود مقاومت از انجام وظیفه خود در زمان مقتضی منصرف شود.

نظر شما