شناسهٔ خبر: 55391711 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نیروی هوایی چین: با انواع جنگنده‌ها از خود دفاع می‌کنیم

سخنگوی نیروی چین گفت که نیروی هوایی چین قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود محافظت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی نیروی هوایی چین  یکشنبه شب به وقت تهران گفت:«نیروی هوایی چین قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود محافظت خواهد کرد.»

به گزارش وبگاه شبکه خبری «یورو نیوز» «شن جینکه» سخنگوی نیروی هوایی گفت که نیروی هوایی چین دارای انواع زیادی جنگنده است که قادر به دفاع از حق حاکمیت چین هستند.

سخنگوی نیروی هوایی چین گفت:« نیروی هوایی اراده محکم، اعتماد کامل و توانایی کافی برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین دارد.»

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین نیز پنجشنبه گذشته به «جو بایدن»  همتای آمریکایی خود هشدار داد که واشنگتن باید به اصل چین واحد پایبند باشد و کسانی که با آتش بازی می‌کنند به نابود خواهند شد.

طی روزهای اخیر بارها خبرهایی درباره قصد «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای انجام سفر به تایوان منتشر شد و اخیرا  شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داده بود که احتمالاً سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انجام خواهد شد.

 پس از شدت گرفتن هشدارهای مقام‌های ارشد پکن به واشنگتن درباره تایوان، به نظر می‌رسد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قصدش را برای سفر به این جزیره کنار گذاشته است.

نانسی پلوسی  با صدور یک بیانیه درباره سفر دوره‌ای خود به تعدادی از کشورهای آسیایی توضیحاتی ارائه داد؛ توضیحاتی که در آن اشاره‌ای درباره سفر احتمالی این مقام ارشد کنگره  به تایوان نشده است.

در بیانیه این قانونگذار ارشد دموکرات آمریکایی آمده است: «نانسی پلوسی ریاست هیاتی از کنگره به منطقه ایندوپاسفیک (مناطق حائل دو اقیانوس هند و آرام) از جمله دیدارهایی از سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن، را برعهده دارد. تمرکز این سفر بر امنیت متقابل، مشارکت اقتصادی و حکومت دموکراتیک در منطقه ایندوپاسیفیک خواهد بود.»

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراَ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

 پیشتر و با شدت گرفتن هشدارهای پکن علیه واشنگتن درباره سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، «کین گانگ» سفیر چین در آمریکا هم در این باره به آمریکایی‌ها هشدار داد.

انتهای پیام/ص

نظر شما