شناسهٔ خبر: 55383740 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله پهپادی اوکراین به مقر ناوگان روسیه در دریای سیاه

تهران-ایرنا- مقام ارشد روسیه درمنطقه کریمه، امروز (یکشنبه) اوکراین را متهم کرد که در آستانه جشن های بزرگداشت روز دریایی،  با پهپاد به مقر ناوگان روسیه در دریای سیاه حمله کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از مقام مذکور افزود:  در این حمله پنج نفر زخمی شدند و این حمله باعث لغو جشن های مربوطه شد.

رویترز نوشت: این اتهام چند ساعت پیش از آن مطرح شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار است بر مراسم روز نیروی دریایی در زادگاهش در سن پترزبورگ نظارت کند و دکترین دریایی روسیه را در شرایطی که حمله مسکو به  اوکراین ادامه دارد، تأیید کند.

میخائیل رازوژایف (Mikhail Razvozhayev)، فرماندار شهر «سواستوپل» (شهری بندری واقع در کرانه دریای سیاه و جنوب غربی شبه‌جزیره کریمه)، و محل استقرار ناوگان دریای سیاه روسیه، در پیامی در تلگرام نوشت: یک شی ناشناس به داخل حیاط مقر ناوگان پرواز کرد. بر اساس اطلاعات اولیه این شی پهپاد بوده است.

رازوژایف گفت که پنج کارمند ستاد ناوگان در این حادثه مجروح شده اند و سرویس امنیت فدرال (FSB) در حال بررسی اوضاع است.

وی افزود همه جشن ها به دلایل امنیتی لغو شده است.

وزارت دفاع اوکراین بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

روز نیروی دریایی یک تعطیلات سالانه در روسیه است و در آن ناوگان این کشور رژه های دریایی برگزار می کنند و ملوانان خود را گرامی می دارند.

روسیه در مارس ۲۰۱۴ کریمه را از اوکراین جدا و به خاک خود محلق کرد. این تصمیم به درگیری بزرگی با غرب منجر شد و غرب تاکنون بارها مسکو را به دلیل این اقدام تحریم کرده است.

نظر شما