شناسهٔ خبر: 55375790 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با تزریق نکردن دُزهای یادآور واکسن

ریشه کرونا محکم‌تر می‌شود/ کمین کرونا در ماسک‌های کنار گذاشته شده

استقبال نکردن مردم از تزریق دُزهای یادآور واکسن کرونا سبب کاهش ایمنی بدن می‌شود و کرونا را قوی‌تر می‌کند.

صاحب‌خبر -

برای ریشه کن شدن ویروس کرونا در چند سالی که کرونا همراهمان بوده است، قدم‌های زیادی برداشته ایم.

تزریق واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جا‌های مختلف، مهمترین عواملی هستند که به آن‌ها پرداخته ایم تا کرونا رخت بر بندد.

اما تا زمانی که این اعمال به صورت همگانی و با مشارکت همه مردم انجام نشود، کرونا همچنان پابرجا می‌ماند؛ هم اکنون پوشش تزریق واکسن کرونا در خراسان جنوبی پایین است و باید به آن توجه شود.

مراکز خلوت واکسیناسیون، کرونا را گسترش می دهد

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: شاید یک عمل کوچک که از دید ما مهم نباشد، سبب انتقال ویروس کرونا به دیگران شود و ویروس را شایع کند.

او افزود: در ایام عزاداری ماه محرم باید بیشتر به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پای بند باشیم هر چند که بیشتر مردم ماسک‌ها را کنار گذاشته اند و بدون فاصله از یکدیگر روی زمین و صندلی می‌نشینند.

بیشتر بخوانید

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی گفت: برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا به مرکز تزریق مراجعه کردم، اما مرکز خلوت بود و استقبال زیادی از تزریق واکسن نشده بود.

او بیان کرد: مسلما با این رفتارها، نه تنها کرونا ریشه کن نمی‌شود بلکه ریشه اش محکم‌تر می‌شود و جان خیلی از ما و عزیزانمان را خواهد گرفت.

بیش از نیم میلیون نفر دُز چهارم را تزریق نکرده اند

شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۳۵۵ هزار نفر از افراد واجد شرایط دریافت دُز سوم واکسن کرونا، برای تزریق این واکسن مراجعه نکرده اند.

او افزود: همچنین تعداد افرادی که واجد شرایط اند، اما واکسن دُز چهارم را دریافت نکرده اند، ۵۷۰ هزار نفر هستند.

تا روز گذشته ۵۸۷ هزار و ۷۲۲ نفر واکسن نوبت اول، ۵۳۲ هزار و ۲۲۴ نفر واکسن نوبت دوم ۲۲۳ هزار و ۸۷۲ نفر واکسن نوبت سوم و ۷ هزار و ۲۴۴ نفر نوبت چهارم واکسن کرونا را در خراسان جنوبی دریافت کرده اند.

نظر شما