شناسهٔ خبر: 55375282 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ضیائیان در گفتگو با دانشجو خبر داد

هفته گذشته ۷۵ هشدار هواشناسی در سطح کشور دادیم / ادامه بارندگی‌ها در عاشورا و تاسوعا

یک کارشناس هواشناسی گفت: طی روزهای آینده در تهران باز هم شاهد بارش خواهیم بود و دامنه‌ها و ارتفاعات وضعیت خطرناک تری دارند و احتمال بارش‌های رگباری تا چند روز آینده همچنان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سمانه سلمانی ماهینی اظهار کرد: ما بالاترین سطح هوشیاریها را در این سامانه صادر کردیم و در برخی نقاط هشدار قرمز و در برخی دیگر هشدار نارنجی اعلام صادر شد و اطلاع رسانی بسیار گسترده‌ای توسط سازمان هواشناسی و با کمک رسانه‌ها صورت گرفت.

وی تصریح کرد: ما احساس می‌کردیم که شرایط خطرناکی وجود دارد و اطلاع رسانی گسترده و همچنین هشدارهای زیادی درباره این پدیده خطرناک صادر شد و به عنوان نمونه فقط در هفته گذشته بیش از ۱۲ هشدار توسط سازمان هواشناسی کشور صادر شده است و ۷۵ هشدار هم توسط اداره کل هواشناسی استان‌ها صادر شده است.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده در تهران باز هم شاهد بارش خواهیم بود و دامنه‌ها و ارتفاعات وضعیت خطرناک تری دارند و احتمال بارش‌های رگباری تا چند روز آینده همچنان وجود دارد.

ضیائیان در ادامه اضافه کرد: در سایر نقاط مثل سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، بخش‌هایی از استان‌‌‌های یزد و اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری وضعیتی پیش رو دارند که خطرناک است و چنین وضعیتی در خراسان رضوی و خراسان رضوی هم این خطر وجود دارد.

وی یادآور شد: بروز سامانه‌ها بارش‌های سیل‌آسا از چند روز قبل قابل پیش بینی هستند و زودتر از آن قابل پیش‌بینی نیستند اما به هر حال اثر چنین بارندگی‌هایی در کشور ما امسال زیاد است و باید مراقب باشیم اگر پدیده‌ای مشابه این بخواهد کشور را تهدید کند، سازمان هواشناسی مثل چند روز قبل آن را اطلاع رسانی مز‌کند.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: تجهیزاتی که ما در کشور داریم نسبت به کشورهای همسایه از برتری قابل توجهی برخوردار هستند ولی اگر بخواهیم با یک کشور پیشرفته مقایسه کنیم، تجهیزات ما کمتر است و جای تجهیز کردن و به روزکردن تجهیزات وجود دارد.

ضیائیان تاکید کرد: به مردم این اطمینان را می‌دهم که سازمان هواشناسی کشور مثل چند سال گذشته تمام سامانه‌های بارشی را با دقت پیش بینی کرده و از مردم خواهش می‌کنم به هشدارها دقت کنند.

وی همچنین گفت: پدیده‌های تابستانی پدیده‌هایی خاص هستند و در حالی که آسمان صاف است در یک لحظه نقطه‌ای را ابر فرامی‌گیرد و ممکن است سیل و بارش‌های خاصی را رقم بزند.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: مردم توصیه کارشناسان هواشناسی و هشدارهای آن‌اها را جدی بگیرند و جدای از رنگ هشدارها دقت لازم‌ را داشته باشند و به اثرات مخاطره هشدارها دقت کنند.

 

ضیائیان یادآور شد: در حال حاضر برای تعطیلات روزهای آینده یعنی تاسوعا و عاشورا بارش‌هایی برای نوار شمالی کشور پیش بینی می‌کنیم اما تا آن زمان خیلی زمان داریم و پیشنهاد من این است که قبل از مسافرت اخبار سازمان هواشناسی را از رسانه ملی و وبسایت این سازمان دنبال کنند و از وضعیت مسیر پیش روی خود اطمینان خاطر حاصل کنند.

نظر شما