شناسهٔ خبر: 5537523 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رویکرد | لینک خبر

مخالفت حزب‌الله عراق با همکاری با مستشاران آمریکایی

مخالفت حزب‌الله عراق با مستشاران آمریکایی / تسنیم

منابع وابسته به گردان های حزب الله عراق از مخالفت با درخواست مطرح شده از سوی مستشاران آمریکایی در الحبانیه در غرب این کشور پرده برداشتند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل "رویکرد" به نقل از پایگاه المسله، یک منبع مسئول در گردان های حزب الله عراق از رد درخواست مستشاران آمریکایی برای دیدار با فرماندهان میدانی این گردان ها در عراق خبر داد.

این منبع بیان کرد: کلنل آمریکایی به نام روزونف و ۲۵ مستشار آمریکایی از طریق مسئولان عراقی درخواست دیدار با فرماندهانی از گردان های حزب الله را کردند و پاسخ فرماندهی گردان های حزب الله خیلی سریع بود.آنها پاسخ دادند که زبانی جز گلوله با آمریکایی ها نخواهد بود.

این درحالی است که یک منبع امنیتی در استان الانبار روز گذشته اعلام کرده بود که گروه اطلاعاتی آمریکایی به پایگاه الحبانیه در شرق الرمادی رسیده است و نیروی ویژه حزب الله به سوی آنها رفته است که گروه آمریکایی قبل از اینکه نیروهای حزب الله برسند منطقه را ترک کرده اند.

حزب الله عراق قبلا اعلام کرده است که مخالفت دخالت آمریکایی ها در عراق است.در بیانیه این گردان ها آمده است: اگر ما و آمریکایی ها در یک مکان باشیم خواهیم جنگید و همکاری و صلحی در کار نخواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما