شناسهٔ خبر: 55362062 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

سخنگوی وزارت خارجه: برنامه نظامی هسته‌ای رژیم صهیونیستی تهدید جدی علیه امنیت است

سخنگوی وزارت امور خارجه برنامه پیشرفته نظامی هسته‌ای رژیم صهیونیستی و استنکاف آن از قراردادن تأسیساتش تحت پادمان آژانس و عدم الحاق به معاهده عدم اشاعه را تهدید علیه امنیت بین‌المللی خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در یک رشته توئیت با اشاره به انتصاب محسن نذیری اصل به عنوان نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: برای دیپلمات با تجربه کشورمان، دکتر محسن نذیری اصل، در مسؤولیت جدیدشان به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل در وین و نیز نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موفقیت آرزو می‌کنم. انتصاب ایشان همزمان با ۲۹ جولای سالروز تأسیس این آژانس در سال ۱۹۵۷ میلادی است.

وی افزود: طبق اساسنامه آژانس، انتظارست ترویج استفاده صلح‌آمیز و عدم انحراف از اهداف صلح آمیز انرژی هسته‌ای، بدون تبعیض، مورد اهتمام آژانس و مدیرکل آن باشد.

کنعانی همچنین در توئیت دیگری نوشت: برنامه پیشرفته نظامی اتمی رژیم آپارتاید اسرائیل و استمرار استنکاف رژیم از قراردادن تأسیسات هسته‌ای خود تحت پادمان جامع و عدم الحاق به معاهده عدم اشاعه، تهدید جدی علیه امنیت بین‌المللی و رژیم عدم اشاعه است. انتظار می‌رود آژانس وفق اساسنامه‌اش به مسؤولیت خود در این زمینه عمل کند.

نظر شما