شناسهٔ خبر: 55355278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جنگل‌ سوخته «دالاهو» احیا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اجرای بازسازی جنگل تخریب شده عرصه‌های طبیعی منطقه ناودار روستای گردشگری سرخه‌دیزه شهرستان دالاهو، گفت: جنگل‌کاری باید هرچه سریع‌تر و با شیوه‌های نوین در دستور کار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، روز جمعه سی و یکم تیرماه حوالی ساعت ۱۳ و ۲۰ دقیقه به علت آتش‌زدن پس‌چر مزارع و سهل‌انگاری گردشگران حریقی در عرصه‌های طبیعی منطقه ناودار روستای گردشگری سرخه‌دیزه بخش مرکز شهرستان دالاهو به وقوع پیوست.

عملیات اطفای حریق با حضور مدیرکل منابع طبیعی، مسؤولان ستاد بحران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران شهرستان‌های همجوار و با مشارکت جوامع محلی و تشکل‌های مردم نهاد با وجود صعب‌العبور بودن منطقه، وزش بادهای شدید و انفجارهای ناشی از گلوله‌های عمل نکرده و به جا مانده از جنگ تحمیلی، تا ساعت ۲۰ همان روز وقوع حریق به طول انجامید. 

براساس گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، در این آتش‌سوزی علاوه بر اینکه عرصه‌ای به مساحت ۲۰ هکتار طعمه حریق شد و پوشش گیاهی و علفی منطقه خسارت دید و همچنین به ۱۰ درصد از درختان جنگلی عرصه مذکور خسارت وارد شد و دیده‌بان عبدالرضا دولت‌آبادی نیز در جریان این حریق دچار مصدومیت شد.

به دنبال این حریق انشالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه بازدید میدانی از وضعیت آتش‌سوزی عرصه طبیعی ناودار داشت و گفت: جایگاه شهرستان دالاهو در حوزه حفاظت از منابع طبیعی، با مشارکت و همدلی مردم و مسؤولان شهرستان در شرایط عادی، مواقع ضروری و بحرانی، بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به مهار سریع آتش‌سوزی عرصه طبیعی ناودار، افزود: هماهنگی نیروهای انسانی و به کارگیری توان تجهیزات کشوری، انجمن سروسبز دالاهو و عموم مردم نشان داد که بلوطستان و مردمان دالاهو همچنان بی‌نظیر، ستودنی و مثال‌زدنی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با تقدیر از حرکت خودجوش مردم شریف، مسؤولان و نیروهای انسانی شهرستان‌های معین اسلام آبادغرب و سرپل‌ذهاب به شهرستان هدف، گفت: می‌توان با مدیریت جهادی، نقش پررنگ و اثرگذار پشتیبانی را تقویت کرده و با افزایش رشته واکنش‌ها، با آسیب‌های طبیعی کمتری مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به اجرای بازسازی جنگل تخریب شده، گفت: جنگل‌کاری باید هرچه سریع‌تر و با شیوه‌های نوین در دستور کار قرار گیرد، چرا که هر هکتار جنگل به عنوان یک سد مخزنی، بین ۵۰۰ تا ۲ هزار مترمکعب آب را ذخیره می‌کند.

انتهای پیام/پ

نظر شما