شناسهٔ خبر: 55348341 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سفر منطقه‌ای دادستان کل روسیه،؛ توسعه روابط در دستور کار

دادستان کل روسیه در یک سفر کاری به ترکمنستان و قرقیزستان، با مقامات این دو کشور دیدار و در مورد مسائل امنیتی گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «ایگور کراسنوف»، دادستان کل روسیه در یک سفر کاری به ترکمنستان و قرقیزستان، با مقامات این دو کشور دیدار و در مورد مسائل امنیتی گفت و گو کرد.

دادستان کل روسیه در دیدار با «بگنچ گونداگدیف» وزیر دفاع و دبیر شورای امنیت دولتی ترکمنستان چشم انداز توسعه بیشتر همکاری‌ با یکدیگر را بررسی کردند.

همچنین کراسنوف با «سردار مالک قلیف» دادستان کل ترکمنستان دیدار و آموزش پیشرفته مقامات نظامی و انتظامی دو کشور و حفاظت از دریای خزر را بررسی کرد.

کراسنوف همچنین از مجموعه یادبود "خاطره مردم" بازدید کرد، مکانی که یاد و خاطره کشته شدگان جنگ بزرگ میهنی و قربانیان زلزله 1948 عشق آباد را گرامی داشت.

در ادامه سفر دادستان کل روسیه در منطقه، وی به قرقیزستان سفر و با «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان دیدار کرد.

در این دیدار، همکاری میان دادستانی‌های کل دو کشور و تامین امنیت در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر شد. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همکاری با روسیه برای قرقیزستان به دلیل اشتراک تاریخی و فرهنگی دو ملت، روابط سنتی دوستی، منافع مشترک در زمینه‌های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، نظامی-فنی، فرهنگی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جباراف تاکید کرد: همکاری‌های راهبردی مثمر ثمر و تعامل همه جانبه بین دو کشور در حال توسعه است. طرف قرقیزستان این را گرامی می‌دارد و قدردانی می‌کند.

به نوبه خود، دادستان کل روسیه، از رئیس جمهور به دلیل فرصت دیدار و استقبال گرم ابراز قدردانی کرد.

وی ضمن تاکید بر تعامل میان دادستانی قرقیزستان و روسیه، گفت: روابط دو کشور به صورت مثبت و با هدف تقویت بیشتر مشارکت راهبردی در حال توسعه است. 

به گفته وی، امروز دو کشور با چالش‌ها و تهدیدهای مشترکی با ماهیت فرامرزی روبرو هستند؛ افراط گرایی، تروریسم، جریان‌های مهاجرت غیرقانونی و همچنین قاچاق غیرقانونی اسلحه و مواد مخدر از آن جمله هستند.

دادستان کل روسیه همچنین گفت که امروز توافقنامه‌ای بین دادستانی کل قرقیزستان و دفتر دادستانی کل روسیه امضا شد که تعدادی از زمینه‌های اولویت کاری مشترک را برای سال‌های آینده تعریف می‌کند. 

کراسنوف نسبت به ایجاد همکاری مشترک و حمایت بیشتر از یکدیگر در حل تعدادی از مشکلات، از جمله مشکلات مربوط به جنایات فراملی ابراز اطمینان کرد.

در ادامه این دیدار، طرفین بر توسعه همکاری‌های قرقیزستان و روسیه به منظور حمایت از حقوق و آزادی‌های شهروندان و همچنین منافع جامعه دو کشور تاکید کردند.

دادستان کل روسیه دیداری با «قربان قل زولوشف» دادستان کل جمهوری قرقیزستان داشت.

در این دیدار موضوعات تقویت تعامل و همکاری بین دستگاهی در مبارزه با جرایم سایبری، جرایم سازمان یافته فراملی از جمله در مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی مذهبی، فساد، مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان و همچنین مسائل مربوط به حمایت متقابل از حقوق و منافع مردم مطرح شد.

زولوشف از دادستان کل روسیه به دلیل حمایت مستمر قرقیزستان در حمایت از حقوق و منافع شهروندان ما در فدراسیون روسیه و ارائه کمک‌های حقوقی در پرونده‌های جنایی، مبارزه با جرایم فراملی و ارتقای مهارت‌ها تشکر کرد.

کراسنوف تاکید کرد: روسیه و قرقیزستان روابط دوستانه دیرینه‌ای دارند و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف به طور پویا در حال توسعه است و نشست امروز تمرکز بر تقویت بیشتر آن را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ح

نظر شما