شناسهٔ خبر: 55344406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در حال بروز رسانی/ آخرین وضعیت وقوع سیلاب در مازندران؛

نجات ۱۰۰۰ خودرو در مناطق سیل زده مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از نجات ۱۰۰۰ خودرو در مناطق سیل زده این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

غلامعلی فخاری نیز در جمع خبرنگاران، با اشاره به تغییرات جوی و بارش های سیل آسا و رگباری در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق مرتفع و کوهستانی شهرستانهای چالوس، نور و آمل گفت: نجاتگران هلال احمر استان ضمن نجات ۱۰۰۰ دستگاه خودروی زمینگیر شده در سیلاب در این مناطق، خدمات امدادی لازم را به ۳ هزار نفر از سرنشینان این خودروها ارائه کردند.

وی تصریح کرد: با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر تغییرات شدید جوی، به تمامی عوامل امدادی استان آماده باش کامل اعلام شد و تمام توان عملیاتی، امدادی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان در خدمت هموطنان متاثر از سیلاب قرار گرفت تا به همه درخواست‌ها امدادی در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تاکید کرد: از همه مردم و مسافرین درخواست داریم از نزدیک شدن به مسیل ها و رودخانه ها اجتناب کنند.

فوت سه نفر در چالوس بر اثر وقوع سیلاب

فرماندار چالوس از فوت سه نفر در این شهرستان بر اثر وقوع سیلاب خبر داد.

علی قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دسترسی به برخی روستاهای این شهرستان نیز مسدود است و نیروهای امدادی مشغول هستند تا راه دسترسی این روستاها بازگشایی شود.

آماده‌باش کامل تیم‌های امدادی در نور

احمد توکلی فرماندار شهرستان نور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس بارش شدید باران در سطح بخش بلده باعث سیلابی شدن رودخانه های بخش خصوصا روستاهای چل، یالرود و مرچ شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه ۴ خودرو در سیلاب خسارت جدی دیده و از بین رفت اما خوشبختانه این خسارات جانی نبود.

فرماندار شهرستان نور خاطرنشان کرد: مجموعه نیروهای بخشداری و راهداری و تیم های امدادی هلال احمر درحال کمک رسانی به منازل مسکونی آبگرفته و همکاران راهداری به بازگشایی مسیرها مشغول هستند. 

توکلی گفت: در حال حاضر علیرغم بارش باران مشکلی در دیگر قسمت های شهرستان وجود نداشته و تیم های امدادی در آماده باش کامل قرار دارند.

محورهای هراز و کندوان مسدود شد

حسینعلی محمدی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اعلام آماده باش تمام نیروها در استان مازندران به علت احتمال وقوع سیل، اظهار کرد: تمامی اتفاق‌های مربوط به وقوع سیل به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود.

وی گفت: در محور هزار نیز، در تلاش هستیم تا راه‌های مواصلاتی و روستایی نیز به زودی به صورت کامل بازگشایی شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران مازندران ادامه داد: با توجه به بارش‌های رگباری در منطقه بلده، شاهد آبگرفتگی مسیل‌ها و تجمع سیلاب در رودخانه‌های فصلی بودیم که این امر به چند دستگاه خودرو و واحد مسکونی خسارت وارد کرد.

محمدی با بیان اینکه عملیات مدیریت بحران در این منطقه در حال انجام است، اظهار کرد: همچنین بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، برای جلوگیری از خطرات احتمالی، محور کندوان تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدهای صورت گرفته از گذشته، همچنان از همه مردم می‌خواهیم ضمن هشداری و رعایت نکات ایمنی همکاری لازم را جهت عبور از شرایط پیش رو داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما