شناسهٔ خبر: 55339658 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آغاز جشنواره هنری «آوای مهر»/ مرکز فرهنگ و هنر در تهران افتتاح می‌شود/ «هنر » زیباست چون به «حقیقت» متصل است

مراسم افتتاحیه جشنواره «آوای مهر» عصر روز گذشته با حضور برگزارکنندگان و تعدادی از هنرمندان عرصه‌های مختلف در خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین افتتاحیه جشنواره هنری «آوای مهر» روز گذشته چهارشنبه پنجم مردادماه با حضور برگزارکنندگان و اهالی رسانه در خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد برگزار شد و اجرای آن به عهده سهیل محمودی بود. 

33b35d3a-fddf-418b-af6b-c694eb7d47b4

فریدون شهبازیان، حسین بهروزی‌نیا، سوسن اصلانی، مظفر شفیعی، حمیدرضا نوربخش، زیدالله طلوعی، سیدمحسن میرحسینی، غلامرضا سپهری، علی گنجی، علی تحریری، کارمین صراف، حسین باباخانی تیموری، حمیدرضا عاطفی، محمد میرزمانی، مینو افتاده، جهانگیر درویش، محمدسعید شریفیان، داریوش فرزانه، فرهاد مشتاق، مهدی سبحانی، مهدی بیدگلی و اسماعیل خلج افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند. 

پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پخش سرود ملی کشور سهیل محمودی ضمن خوش آمدگویی و خواندن یک شعر از سمانه زمانی مدیرکل بهزیستی تهران برای حضور روی صحنه دعوت به عمل آورد. 

سمانه زمانی در ابتدای صحبت‌هایش از حضور اهالی هنر و فرهنگ در مراسم تشکر کرد. او در ادامه درباره نحوه برگزاری جشنواره «آوای مهر» گفت: در ابتدا با آقای حمیدرضا نوربخش و دیگر دوستان برای رقم زدن اتفاق بزرگی صحبتهایی انجام شد. هدف و نگاهمان در ابتدان این بود تا کاری کنیم توانایی بچه‌ها مورد توجه قراربگیرد و تلاش کردیم به واسطه برگزاری جشنواره «آوای مهر» این اتفاق رخ دهد. در این رابطه باید بگویم جشنواره قرار است در شاخه‌های مختلف هنری برگزار شود و حتماً آغاز یک اتفاق دنباله‌دار باشد. 

زمانی تاکید کرد: امیدوارم در آینده بتوانیم با آموزش فرزندان بهزیستی اتفاقات مهم و بزرگ رقم بزنیم و به طور جدی به کمک هنرمندان نیاز داریم تا به این ترتیب از ظرفیت‌های لازم استفاده بهینه کنیم. لذا مطمئن هستم برای پایداری و استمرار این اتفاق، ایجاد یک مرکز فرهنگی و هنری ویژه معلولان کمک شایانی خواهد بود. 

او در پایان صحبت‌هایش گفت: ان‌شاءالله در آینده نزدیک شاهد افتتاح مرکز فرهنگ و هنر در تهران خواهیم بود. 

در ادامه حمید صاحب (مدیرکل سلامت شهرداری تهران) هم پشت تریبون رفت و دقایقی با حاضران صحبت کرد. 

او گفت: انسان فرهیخته و توانمند و باهوش کسی است که می‌تواند هنر را به خدمت بگیرد. ذات هنر، حقیقت است و حقیقت زیباست. 

صاحب افزود: اگر هنر زیباست دلیلش این است که با حقیقت متصل است. میزان زیبایی اثر بستگی به میزان اتحاد هنرمند با حقیقت دارد. 

در ادامه مراسم گروه موسیقی «نوای شیدایی» به خوانندگی علی یاری‌پور و نوازندگی حسین روزبهانی با همراهی تنبک افشین هنرور به اجرای قطعاتی پرداختند و در ادامه حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی ایران) روی صحنه رفت. 

نوربخش گفت: طی دو سال و نیم گذشت فرصتی برای گرد هم جمع شدن ایجاد نشد و قاعدتا دلتنگی دیدار دوستان حاصل شده بود و حال از این گردهمایی بسیار خرسندم. 

نوربخش افزود: جشنواره «نوای مهر» حاصل تلاش دوستان است و اگر به اینجا آمده‌ام برای تشکر از آن‌هاست. 

نوربخش ادامه داد: حوزه بهزیستی، افراد مختلف با مشکلات و مصائب مختلف را پوشش می‌دهد و حمایت می‌کند. در گذشته یکی دو جشنواره هنری در حوزه معلولان برگزار شده بود اما متاسفانه ادامه پیدا نکرد. 

نوربخش درباره چگونگی برگزاری جشنواره «آوای مهر» هم گفت: زمانی که با خانم زمانی صحبت کردیم متوجه شدم عزم ایشان برای برگزاری جدی است و همکارانش را هم به کمک و همراهی دعوت کرده و همگی برای انجام کارها بسیج شده‌اند و باعث خوشحالی‌ام شد و اینکه هر اتفاق در این راستا و در حوزه موسیقی رخ دهد خانه موسیقی از آن استقبال خواهد کرد؛ لذا امیدوارم با وجود جشنواره مذکور، به شناسایی ظرفیت‌ها بپردازیم. 

نوربخش در پایان گفت: امیدوارم هر سال این جشنواره باشکوه بیشتر برگزار شود و از دوستان خود در خانه موسیقی و سایر عزیزان همراه ممنونم. 

0f5b93df-71a7-43f8-90c8-1a1c5f473f83

سیدمحسن میرحسینی (خوشنویس) دیگر هنرمندی بود که روی صحنه رفت. او ضمن سلام و خوش و بش با حضار گفت: واقعا چنین جشنواره‌ای تاکنون در این سطح برگزار نشده است. 

او افزود: به طور مشخث جشنواره‌های خوشنویسی زیادی در عرصه جهانی و بین المللی برگزار شده، اما این جشنواره از آن‌ها متفاوت‌تر و با ارزش‌تر است. انجمن خوشنویسان هم مفتخر است در کنار جشنواره «آوای مهر» قرار گیرد و این اتفاق افتاده و امیدواریم این جشنواره در سال‌های بعد باشکوه‌تر برگزار شود. 

سیدمحسن میرحسینی در پایان گفت: پوستر این جشنواره را به ۳۶۰ شعبه انجمن خوشنویسان که در سراسر کشور وجود دارد جهت اطلاع‌رسانی ارسال می‌کنیم. 

در پایان این مراسم با حضور مسئولان، از کارت «به زیست» رونمایی شد و آن را به هنرمندان حاضر در مراسم اهدا کردند. 

گفتنی است، جشنواره هنری «آوای مهر» ویژه افراد دارای معلولیت در سه بخش «موسیقی»، «ادبیات» و «خوشنویسی» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما