شناسهٔ خبر: 55333291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار قزوین عنوان کرد؛

برخورد قاطع با رفتارهای برنامه ریزی شده برای اثرگذاری منفی فرهنگی در قزوین

استاندار قزوین گفت: در استان با اباحه گری و رفتارهایی که از آن‌ها برای اثرگذاری منفی و شاخص‌های اعتقادی و فرهنگی بوی برنامه ریزی می‌آید قاطعانه برخورد می‌کنیم و دستگاه‌های متولی هم مسئولیت دارند و اقداماتی داشتند که ادامه دار خواهد بود تا منجر به نتیجه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در اجلاسیه شوراهای فرهنگ عمومی استان که صبح امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: برداشت‌ها درباره مقوله فرهنگی متفاوت است و هر فردی آن را به نوعی تحلیل می‌کند و این تفاوت نگاه‌ها در تفاسیری که اتفاق می‌افتد تاثیرگذار است و در حوزه فرهنگ به نگاه‌های ژرف‌تری نیاز داریم.

استاندار قزوین ادامه داد: در رابطه با حجاب که در این روزها مطرح است رهبری در روز گذشته صحبت‌هایی داشت که می‌توان از آن به عنوان چراغ راه استفاده کرد و با این نشانه‌ها مسیر خود را طی کنیم.

وی بیان کرد: در استان قزوین باتوجه به نگرانی‌هایی که برخی افراد در مباحث فرهنگی داشتند تدبیری که بین تصمیم گیران متولی امر داشتیم جدیت لازم و رفتارهای سختگیرانه درخصوص مباحث اباحه‌گری را در دستور کار قرار دادیم و قطعا در این حوزه ورود خواهیم کرد.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین ادامه داد: افراد حق ندارند با تعبیری که رهبری گفتند بخواهند اعمال تاثیر گذاری که می‌تواند منجر به آسیب دیدن مقولاتی مانند کرامت زن شود را در قالب اباحه گری برنامه ریزی کنند در استان ما هم فعالیت دارند و در چند وقت اخیر هم با آن‌ها برخورد شده است.

وی افزود: در خصوص مباحث نرم فرهنگی باید در قالب جهاد تبیین رهبری مورد توجه قرار گیرد که در استان برای این موضوع برنامه ریزی خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید دستوردار و هدفمند باشد و موضوعات مشخص بیان شود.

اعلایی اظهار کرد: در آستانه محرم برای ابعاد مختلف برنامه ریزی خواهیم داشت که توجه به حقوق مردم ضرورت دارد و نباید مسیرهای تردد بسته شود و صداها در ساعات خارج از عرف باعث اذیت افراد شود، بنا نیست برای انجام یک امر مستحب باعث آزار و اذیت افراد باشیم.

وی ادامه داد: امیدآفرینی و تبیین در مراسم‌های عزاداری محرم مد نظر است و در شورای فرهنگ عمومی هم نیاز داریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین بیان کرد: نباید خودمان با قلم خودمان اوضاع فرهنگی‌مان را زیر علامت سئوال ببریم باید داشته‌های خود را هم در نظر داشته باشیم.

نظر شما