شناسهٔ خبر: 55333179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

توسعه اقتصادی بدون کار فرهنگی امکان‌پذیر نیست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی از مشکلات حوزه اقتصادی ما وابسته به فرهنگ است و در طراحی توسعه اقتصادی و پیشرفت هم به کار فرهنگی نیاز داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدحسین ساعی در اجلاسیه عمومی شورای فرهنگ عمومی که صبح امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: مدارا در منابع دینی از اهمیت بالایی برخوردار است که معادل تساهل و تسامح در فرهنگ غربی است، اما مصادیق آن قابل بررسی است و باید مصادیق آن در حوزه‌های مختلف پیگیری شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در کار فرهنگی بوم گرایی از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز داریم مفاهیم مشترک موجود را در نظر بگیریم تا بتوانیم تصمیمات جدی بگیریم.

وی بیان کرد: نیاز داریم استان‌ها مطالبه گر باشند و درخواست داشته باشند که در استان به اقدامات خاص نیاز داریم، درصورتی که نگاه بومی در عرصه فرهنگ دارای اهمیت است و نیاز داریم استان‌ها به صورت جدی وارد شده و مشکلات و راه حل‌ها را احصا کنند.

این مسئول افزود: قزوین نسبت به سایر استان‌ها در شورای فرهنگ عمومی جلسات کمتری داشته است که باید فعال‌تر شود.

وی عنوان کرد: حکمرانی به سمت حکمرانی شبکه‌ای رفته و در آن مردم و فرهنگ اهمیت پیدا می‌کند، هر چقدر مردم احساس کنند در اداره سرزمین و سازمان خود سهیم هستند عملکرد بهتری را شاهد خواهیم بود که تحقق این موضوع هم امری فرهنگی است.

ساعی اظهار کرد: باتوجه به اینکه مصارف فرهنگی قزوین به متوسط کشوری بسیار نزدیک است، قزوین می‌تواند استان مهمی برای کشور باشد تا بتوان از تجارب موفق آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها دو مساله داریم که یکی از آن برگزاری جلسات و موضوع دوم پیگیری جلسات است که باید توسط دبیر شورا انجام شود و نیاز داریم مسئولین دستگاه‌ها و بخش خصوصی و دولت به او پاسخگو باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: درحال حاضر در یک جنگ تمام عیار فرهنگی قرار داریم و این میزان از هجمه فرهنگی که علیه یک کشور طراحی شده باشد در هیچ زمانی سابقه نداشته و چیزی استثنایی است از این رو توجه به آن ضرورت دارد.

وی گفت: درصد بودجه ما به سازمان‌های فرهنگی پایین است، این در حالی است که حیات و ممات ما با حوزه فرهنگی گره خورده است.

این مسئول عنوان کرد: شاید ابتدای انقلاب کسی فکر نمی‌کرد حجاب اولویت اول باشد، در حال حاضر هم وقتی از ائمه جمعه استان‌ها خواسته شد سه اولویت اول خود را اعلام کنند حجاب برای هیچ کدام اولویت اول نبود، اما با هجمه‌هایی که به حجاب وارد شد این موضوع به اولویت اول تبدیل شد، افرادی که خود برای دو قطبی سازی تلاش می‌کنند دوقطبی سازی را نقد می‌کنند، باید توجه داشته باشیم که دشمنان برای تضعیف پایه‌های فرهنگی برنامه دارد.

نظر شما