شناسهٔ خبر: 55330644 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -
قیمت مصوب ۵ محصول لبنی تنظیم بازار مشخص شد

قیمت مصوب ۵ محصول لبنی، مورد توافق تولید‌کنندگان و اصناف قرار گرفت. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قیمت مصوب 5 محصول لبنی شامل ماست با اوزان 2.5کیلوگرم و 2کیلوگرم با قیمت‌های 39هزارو900 و 49هزارو 800، پنیر سفیدUF400  گرمی با قیمت 37هزار تومان، شیر بطری یک لیتری کم‌چرب با قیمت 18هزار تومان و شیر نایلونی 900گرمی کم‌چرب با قیمت 15هزار تومان در جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان مورد توافق انجمن صنایع لبنی و اتاق اصناف قرار گرفت. بر این اساس رئیس اتاق اصناف ایران با ارسال نامه‌ای به رؤسای اتاق‌های اصناف کشور تأکید کرد عرضه محصولات لبنی مشمول طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها با قیمت مصوب انجام شود.


خرید بیش از ۸۰ هزار تن برگ سبز چای

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به خرید بیش از ۸۰هزار و ۸۳۴تن برگ سبز چای از باغات شمال گفت: تاکنون ۵۲۵میلیارد تومان معادل ۷۷درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است. به گزارش خبرنگار مهر، حبیب جهانساز با اشاره به ادامه پرداخت مطالبات چایکاران شمال کشور، اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت برگ سبز چای تاکنون بیش از ۸۰هزار و ۸۳۴تن برگ از چایکاران خریداری شده است. وی ارزش برگ‌های خریداری شده را ۶۸۰میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تا به امروز ۵۲۵میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران به حساب آنها واریز شده است. رئیس سازمان چای کشور این میزان را معادل ۷۷درصد مطالبات چایکاران برشمرد و ادامه داد: تلاش شده تا مطالبات بموقع پرداخت شود. جهانساز با اشاره به حمایت‌های دولت از چایکاران، تأکید کرد: باقی‌مانده مطالبات نیز بزودی به حساب چایکاران واریز می‌شود. وی همچنین با بیان اینکه از مجموع ۸۰هزار تن برگ سبز برداشت شده ۶۶.۵درصد برگ سبز از نوع درجه یک و مابقی از نوع درجه دو بوده است، اضافه کرد: تا به امروز ۱۸هزار و ۱۸۸تن چای خشک در کارخانه‌های چایسازی گیلان و مازندران تولید شده است.


 برزیل با افزایش تولیدات کشاورزی واردات اوره 
از ایران و روسیه را افزایش می‌هد

رئیس جمهور کشوربرزیل با اشاره به گسترش تولیدات کشاورزی برزیل و نیاز بیشتر به انواع کود شیمیایی وارداتی به رایزنی‌های خود با پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای واردات 30 کشتی کود شیمیایی اوره به برزیل و افزایش واردات از ایران اشاره کرد. به گزارش  تسنیم، مجمع جهانی کشت و صنعت با حضور رئیس جمهور برزیل، وزیر کشاورزی، وزیر اقتصاد و مسئولین بخش‌های مختلف کشاورزی برزیلی و خارجی در شهر سان پائولو آغاز بکار کرد. از طرف جمهوری اسلامی ایران، حسین قریبی، سفیر کشورمان در برزیل و سید فخرالدین عامریان، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران در این همایش بزرگ کشاورزی شرکت داشتند. در مراسم افتتاحیه بولسونارو رئیس جمهور کشوربرزیل با اشاره به گسترش تولید کشاورزی برزیل و نیاز بیشتر به انواع کود شیمیایی وارداتی به رایزنی‌های خود با پوتین، رئیس جمهور روسیه برای واردات 30 کشتی کود شیمیایی اوره به برزیل اشاره کرد. لازم به ذکر است که تولید غلات، حبوبات و برنج برزیل امسال به 300 میلیون تن می رسد که 

برچسب‌ها:

نظر شما