شناسهٔ خبر: 55326970 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وظیفه ما چیست؟

صاحب‌خبر -
 
 
سرویس ورزشی-
در چند شماره اخیر خود از جریان دلالی وقیحی گفته ایم که متاسفانه مدتهاست بر فوتبال حاکم شده است. نوشتیم و تاکید کردیم که این جریان مخرب دلالی منفعت‌جو در سایه حمایت‌های پنهان و آشکار کسانی که سال‌ها مسئولیت‌های مهمی برعهده داشتند و یا وادادگی عناصر بی‌لیاقت و واداده، در سال‌های اخیر جان گرفته است.
حالا پرسشی که مطرح می‌شود این است که چه باید کرد؟ آیا باید محافظه‌کارانه و خودخواهانه دم فرو ببندیم و طبق فرمایشات غیر اصولی بعضی ازعوضی آمده‌ها به حوزه مدیریتی فوتبال، عوض آنکه به انتقاد و روشنگری بپردازیم و بلایی را که باندهای رسوا و شناخته شده‌، فقط به خاطر منافع حقیر و کوچک خود بر سر فوتبال و تیم ملی یک کشور و علائق و حساسیت‌های دوستداران این تیم می‌آورند، افشا نکنیم و مسئولان ورزش را به عمل و اقدام برای نجات فرا نخوانیم و به بهانه آنکه می‌خواهیم به جام‌جهانی برویم، به تصمیمات اهانت‌آمیز و ضد کارشناسی هیئت‌رئیسه‌، گردن نهیم و سر به تایید تکان دهیم و از تیم ساخته دلالی و سرمربی پادوی دلالی‌، حمایت کورکورانه داشته باشیم یا اینکه به مسئولیت حرفه‌ای و ملی و شرعی خود عمل کنیم؟! 
آیا خود را به کوری و کری بزنیم و برای مردم‌، شبکه سوم وار، « شو» اجرا کنیم و مثل آن یکی شبکه « لوده قرتی پرور»، به مسخره کردن مربی ایرانی و اهانت به « نویدکیا» مشغول باشیم و طبق معمول به جای آگاه کردن مردم و به وصیت امام(ره) عمل کردن و تلویزیون را به دانشگاه تبدیل کردن، برای خوشامد جریانات رسوای دلالی به فریب و تحمیق و اهانت به شعور مردم مشغول باشیم یا نعمت« قلم» و« بیان» را که خداوند به ما عطا کرده و این مردم به « امانت» به دست ما سپرده‌اند به جای‌آوریم و مخلصانه و بدون چشمداشت‌، هر آنچه را که باعث رضای خدایی است که هر جا باشیم کنار ماست (وهومعکم‌، اینما کنتم)- خدایی که سخت درباره « مردم»‌، حساس است و آنها را « عیال و خانواده » خویش می‌خواند (الناس عیالی...) - و موجب خدمت به جامعه و حل مشکلات و اصلاح معایب می‌شود بر زبان و قلم بیاوریم؟ 
الحمدلله هنوز آن‌قدر کور و کر نشده و از لطف و هدایت الهی محروم نمانده‌ایم که در این باره درنگ کنیم. ما راه دوم را انتخاب کرده‌ایم و در مسیر رضای خدا و انجام وظیفه و نوکری مردم و اصلاح جامعه حرکت می‌کنیم- هرچند این کارها از نظر هیئت‌رئیسه سازشکار فوتبال‌، برهم زدن تمرکز تیم ملی و حرکتی در جهت خلاف حمایت از این تیم باشد- و منتظر برخورد قانونی و اصولی آقایان هستیم.

 

نظر شما