شناسهٔ خبر: 55323647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی | لینک خبر

یزدی خواه : ورزش قهرمانی از معبر و اتوبان آموزش و پرورش می گذرد !

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی واطلاع رساني فدراسيون ورزش دانش آموزی کشور سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فدراسيون، اهمیت ورزش دانش آموزی را به قدری بالا می داند که معتقد است برای توفیق و رسیدن به مدارج بالا در ورزش قهرمانی راهی نداریم جز توجه به ورزش دانش آموزی!

 

نظر شما در خصوص اهمیت و تاثیر ورزش دانش آموزی در ارتقا ورزش کشور چیست؟

عقبه فعالیت ورزش قهرمانی و ورزش همگانی در کشور وابسته به نحوه برنامه ریزی و عملکرد ما در حوزه ورزش های دانش آموزی است هر چقدر ما بخواهیم در حوزه ورزش موفق تر عمل کنیم چاره ای نیست و هیچ راه دیگری وجود ندارد جز این که از معبر و اتوبان آموزش و پرورش عبور کند فردی که هجده سال ورزش نکرده است تقریبا هرگز نمی تواند جایی در ورزش حرفه ای و قهرمانی داشته باشد.

کسی که هجده سال با ورزش بیگانه بوده در هیچ رشته ای نمیتواند ورزشکار حرفه ای باشد البته در عالم واقع همیشه استثنا وجود در دارد اما کلیت ماجرا این است که باید ورزش را از سنین پایین شروع کرد بنابر این ما باید به ورزش دانش آموزی توجه کنیم و بحث استعداد یابی را از طریق محیطهای ورزشی مدارس و مسابقات دانش آموزی جستجو کنیم و حتما برای برنامه ریزی جهت تقویت تیم های ملی مان باید به ورزش دانش آموزی توجه اکید داشته باشیم.

 

 

 ورزش دانش آموزی در نشاط و شور جامعه و ایجاد امید و انگیزه چقدر می تواند تاثیر گذار باشد؟

 

 

ورزش مساوی است با نشاط، تحرک و سلامتی روح و روان. امروز ورزش یک حرکت تفننی و تشریفاتی نیست امروز با توجه به موقعیت شهرها خانه های آپارتمانی مشکلات زیست محیطی،کم تحرکی باعت چاقی مفرط دانش آموزان و افزایش توده شکمی شده که خودشان به خاطر این مشکل رنج میبرند.

ورزش امروز برای ما همه چیز است ورزش فرهنگ،هویت، غرور و انسجام ملی است.ورزش مهارت های فردی و اجتماعی است و غیر از شور و نشاط در عرصه های دیگر نیز برای ما کارکرد دارد.

 

ظاهرا مجلس برای توسعه ورزش دانش آموزی بودجه ای را در نظر گرفته است و از طرفی باشگاه ها را نیز مکلف کرده که به طور جدی به ورزش تیم های پایه بپردازند،فکر میکنید این حمایت کافی است یا مجلس برنامه های دیگری هم در این خصوص دارد؟

 

 

مجلس درصدی از مالیات بر سیگار را به ورزش دانش آموزی اختصاص داده است در عدد ناچیز است اما اقدام خوبی بود که سال ۱۴۰۰ برای کمک به ورزش دانش آموزی و همگانی طرح آن تصویب شد.در خصوص لایحه پیشنهادی دولت پیرامون باشگاه داری پیشنهاد داده شد که نظام باشگاهداری در کشور باید در همه رده های سنی فعالیت کند تا باشگاه ها تعریف مفهومی و با مسمایی داشته باشند و به توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمانی کمک کند.

در خصوص اینکه آیا مجلس برنامه دیگری برای حمایت دارد یا خیر باید عرض کنم مجلس هر طرحی که قصد ارائه آن را داشته باشد باید اعتبار آن را پیشبینی کند و چون پیش بینی اعتبار برای این موضوع خارج از ضوابط مالی دولت است که باید از طریق ارائه لایحه دولت باشد ولی مجلس همواره آماده هرگونه همکاری هست چون همانگونه که عرض کردم ورزش دیگر فقط یک تفریح و سرگرمی نیست البته این مورد را در درونش دارد ورزش منجر به شور و نشاط جامعه میشود اما کارکردهای بسیار متنوعی دارد که اهمیت آن را چندین برابر میکند!

نظر شما