شناسهٔ خبر: 55322145 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مشکلات نظام سلامت میراث دولت قبل است

فارس

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بسیاری از سوالات از وزیر بهداشت مربوط به مطالبات از دولت قبل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اغلب سوال هایی که روز گذشته در کمیسیون و درمان مجلس از دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شد مربوط به وعده هایی بود که دولت قبل به نمایندگان مجلس داده بودند، گفت: این وعده ها در زمره مطالبات فعلی از وزیر بهداشت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مشکلات نظام سلامت اغلب چالش هایی است که از سال‌های طولانی وجود داشته و میراث دوران قبل است، تصریح کرد: اینگونه نیست که این مشکلات در ماه های بر سر کار آمدن این دولت و تیم جدید وزارت بهداشت پدید آمده باشد.


رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: به دلیل همین مشکلات انباشته سالیان طولانی در شهرها و حوزه‌های انتخابیه، نمایندگان مورد پیگیری و تحت فشار مردم قرار دارند.

شهریاری تاکید کرد: برخی مجوز ها و وعده ها در دولت دوازدهم بدون ملاحظه منابع مالی آنها صادر شد و در دولت فعلی تحقق آنها مورد پیگیری نمایندگان است در حالیکه آن منابع تامین نشده و دستگاه‌ها و تجهیزاتی که دولت قبل تعهد کرده وارد کشور نشده است.

وی با اشاره به تعامل وزیر بهداشت با مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر بهداشت با مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان  همراه است به طوری که وقتی نمایندگان مجلس و همکاران ما مطالبات مردم را از وزیر پیگیری می کنند، ایشان موضوع را به معاونان خود ارجاع داده و دستور رسیدگی می دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: وزیر بهداشت اراده پیگیری و نگاه حلی به مسائل و سعی در گره گشایی از مشکلات دارد.

شهریاری گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت هم مجموعا 6 سوال از سوی نمایندگان مطرح شد و ۸ نماینده سوالات خود را در این کمیسیون مطرح نکردند.

نظر شما