شناسهٔ خبر: 55321433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فرمانده کل انتظامی کشوردر ساری :

افزایش هزینه صدور گذرنامه شایعه است/ رایزنی با پلیس عراق برای سهولت امکان سفر اربعین زائران

سردار حسین اشتری، شایعه هرگونه افزایش هزینه صدور گذرنامه را تکذیب کرد و از پیش بینی‌های لازم برای سهولت تردد موکب داران از مرز سومار خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سردار حسین اشتری  امروز در حاشیه بازدید از کلانتری ۱۲ شهرستان ساری در جمع خبرنگاران استان، شایعه هرگونه افزایش هزینه صدور گذرنامه را تکذیب کرد و از پیش بینی‌های لازم برای سهولت تردد موکب داران از مرز سومار خبر داد.

وی از آمادگی پلیس برای ارائه خدمات به زائران حسینی در ماه محرم خبر داد و افزود: همچنین پلیس برای ارایه خدمات به خودروهای عمومی و شخصی برای تردد در اربعین حسینی آمادگی دارد.

فرمانده کل انتظامی با تاکید بر تسهیل تردد و آمادگی لازم برای صدور گذرنامه از هماهنگی بین پلیس ایران و پلیس و وزارت کشور عراق خبر داد و گفت: همکاری خوب بین مسئولان با مردم و پلیس همانند سنوات گذشته وجود دارد.

وی با اشاره به آمادگی چهار مرز زمینی " شلمچه، چذابه، مهران و خسروی " برای تردد زائرین از رایزنی با دولت عراق برای ۲ مرز دیگر "باشماق و تمرچین" برای تردد زوار خبر داد که به این مرز‌ها اضافه شود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: برای سهولت تردد موکب داران عزیز مرز سومار پیش‌بینی شده است.

سردار اشتری از پیش‌بینی تسهیلات لازم برای استفاده مشمولان غیرغائب برای استفاده از فضای معنوی ایام اربعین خبر داد و گفت: در این زمینه افرادی در حال تحصیل اعم از دانشجویان و طلاب با داشتن گواهی تحصیلی و با هماهنگی سازمان وظیفه عمومی و پلیس گذرنامه برای یک بار خروج خبر داد.

وی با اشاره به شایعاتی در خصوص هجوم مردم به دفاتر پلیس + ۱۰ بدلیل افزایش هزینه صدور گذرنامه، خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه افزایش هزینه‌ای در خصوص صدور گذرنامه نداریم.

فرمانده انتظامی کل کشور گفت: از مردم عزیز درخواست دارم، چنانچه به‌زودی سفری در پیش ندارند از مراجعه برای صدور گذرنامه خودداری کنند و درخواست خود را تا پایان سال به مرور زمان انجام دهند و به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند.

وی با اشاره به اینکه باید گذرنامه برای سفر به عتبات عالیات دارای مهلت شش ماهه باشند، ادامه داد: در حال هماهنگی با پلیس عراق هستیم تا اگر یک ماه تاریخ گذرنامه اعتبار داشته باشد امکان سفر اربعین برای علاقه‌مندان مهیا شود و نیاز به شش ماه اعتبار نیست که در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد و مشکل خاصی نداریم.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه تا هفته آینده ارائه خدمات به صورت هوشمند خواهد بود، افزود: افرادی که قبلا گذرنامه دریافت کرده‌اند می‌توانند با ورود به سامانه پلیس من درخواست خود را ارائه و گذرنامه خود را در درب منزل دریافت کنند.

وی درباره ناهنجاری‌های اجتماعی و بدپوشش و چگونگی برخورد با پلیس با این افراد، تصریح کرد: فراجا براساس وظایف ذاتی و قانونی خود با جرایم مشهود برخورد کرده و این موضوع در مصوبات شورای انقلاب فرهنگی و در قانون برای برخی موضوعات در چگونگی پوشش جرم انگاری شده است.

 

نظر شما