شناسهٔ خبر: 55320330 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بسته خبری پلیس پایتخت؛

سارق خانه تبعه چینی دستگیر شد/گردنبندقاپی سریالی در شرق پایتخت

تهران- ایرنا- رییس پلیس آگاهی پایتخت گفت: در پی وقوع سرقت منزل یک تبعه چینی در غرب تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار گروهی زبده از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و یک نفر در این رابطه دستگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی ولیپور گودرزی اظهارکرد: کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی پی بردند، سرقت توسط یک جوان ۲۲ ساله انجام شده ‌است و با تحقیقات میدانی و  رصدهای‌های اطلاعاتی مخفیگاه سارق را در جنوب تهران شناسایی کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: کارآگاهان اداره هفدهم پس از دریافت اطلاعات در کمترین زمان ممکن راهی مخفیگاه متهم شدند و وی را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اموال سرقتی تبعه چینی در خانه متهم کشف شد، تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر هشت فقره سرقت از خانه‌های سطح شهر تهران اعتراف کرد.

گردنبندقاپی سریالی در شرق تهران

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو سارقان که در شرق تهران با موتورسیکلت گردنبند قاپی می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گورزی اظهارکرد: با وقوع گردنبندقاپی سریالی از شهروندان در شرق تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت‌.

وی افزود: با تجمیع پرونده های مشابه مشخص کرد، سرقت‌ها توسط دو جوان با شیوه و شگرد ضرب و جرح مال باختگان انجام شده است.

رییس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: بدین ترتیب کارآگاهان بررسی های اطلاعاتی گسترده را آغاز کردند و موفق با تحقیقات میدانی مخفیگاه متهمان خشن را در جنوب تهران شناسایی کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه ششم پس از دریافت این اطلاعات مهم، با کسب مجوزهای لازم قضایی راهی مخفیگاه متهمان شدند و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به پایگاه ششم پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر گردنبند قاپی در شرق تهران اعتراف کردند و در بررسی‌ها از مخفیگاه آنها اموال مسروقه کشف شد.

دستگیری قبل از سرقت

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عاملان سرقت مسلحانه در غرب تهران خبر داد و گفت: متهمان قصد داشتند برای دومین بار اقدام به سرقت کنند که ناکام ماندند.
 
سرهنگ علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت مسلحانه نافرجام از طلافروشی در غرب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارآگاهان دقایقی پس از سرقت نافرجام در طلافروشی برای تحقیقات حاضر شدند افزود: متهمان با سلاح گرم اقدام به سرقت از طلافروشی کردند و پس از اینکه موفق نشدند با خودرو سمند از محل گریختند.

رییس پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: از سوی دیگر بررسی‌ کارآگاهان نشان داد، متهمان پس از سرقت نافرجام طلافروشی، راهی استان قم شده و چند روزی را در آنجا برای سرقت مسلحانه دیگر ساکن شدند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی با بیان اینکه با بررسی های اطلاعاتی مخفیگاه متهمان شناسایی شد، ادامه داد: بنابرحساسیت موضوع و برای جلوگیری از سرقت دیگر، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی راهی استان قم شدند و در یک عملیات غافلگیرانه اعضای این باند چهار نفره  را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهمان پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود اعتراف و از مخفیگاه آنها یک کلت کمری و ادوات سرقت کشف شد.

کشف ۲۶ تن روغن خوراکی تقلبی

جانشین پلیس تهران بزرگ از کشف ۲۶ تن روغن خوراکی تقلبی از یک دستگاه کامیون خبر داد و گفت: متهم روغن های خوراکی را با آب مخلوط کرده بود.

سردار  حمید هداوند بیان داشت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری خلیج فارس خبری مبنی بر حمل روغن خوراکی تقلبی توسط یک دستگاه کامیون دریافت کردند و بلافاصله  تردد خودرو های محدوده را تحت کنترل در آوردند.

وی افزود: با هماهنگی های  قضایی خودرو کامیون در محورهای مواصلاتی به محدوده کلانتری خلیج فارس متوقف و در بازرسی  از داخل آن ، تانکر خودرو که بصورت ماهرانه به ۶ قسمت تقسیم و جداسازی شده بود، مقادیر فراوانی روغن  و آب کشف شد.

جانشین پلیس  تهران ادامه داد : در بررسی مشخص شد که روغن ها از بنادر شمالی تهران به مقصد شهر تهران بارگیری شده ولی راننده  خودرو، روغن ها را با آب خالص مخلوط و کرده است.

سردار هداوند با اشاره به اینکه در بررسی های آزمایشگاهی مشخص شد که ۵۰ درصد محموله روغن حاوی  آب می باشد افزود: کارشناسان ارزش ریالی  این محموله را پنج میلیارد ریال برآورد کردند.

سارق خانه تبعه چینی دستگیر شد/گردنبندقاپی سریالی در شرق پایتخت

سرقت کابل های فشار قوی با خودروهای سرقتی

سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشورهای همسایه که با خودروهای سرقتی به سرقت کابل های برق می پرداخت، خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا محمدی گفت: روز گذشته گشت انتظامی کلانتری شهرک قدس در حین گشت زنی در محدوده شهرک قدس، به راننده یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ که در حال زاغزنی بود،  مشکوک شده و طی استعلام پلاک خودرو مشخص شد که خودرو سرقتی است و سابقه ثبت سرقت دارد.

وی با اشاره به اینکه خودروی سرقتی در محدوده کلانتری جنت آباد سرقت شده بود، بیان داشت: بلافاصله ماموران وارد عمل شدند و مهار سارق را در دستور کار قرار دادند.

سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم که متوجه حضور ماموران در محل شده بود به سرعت از محل متواری شد و   راننده خودرو که توجهی به دستورهای پلیسی نمی کرد با شلیک تیر به لاستیک خودرو،  خودرو متوقف و سارق دستگیر شد.  

سرهنگ محمدی با بیان اینکه متهم ۳۰ ساله  و تبعه کشور های همسایه است ادامه داد: در بررسی های بیشتر از داخل خودرو ۶۰ متر کابل برق نیز کشف و متهم به پنج فقره سرقت خودرو و سه فقره سرقت کابل برق با استفاده از خودروهای سرقتی معترف شد.

سارق خانه تبعه چینی دستگیر شد/گردنبندقاپی سریالی در شرق پایتخت

دستگیری ماموران قلابی

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو مرد جوان که خود را به شهروندان مامور و از آنان اخاذی می کردند، خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی اظهار داشت: در پی تماس های تعدادی از شهروندان در محله شهرک قدس منبی بر اینکه ۲ مرد جوان با استفاده از خودروی ساینا دارای ال ای دی چراغ پلیس خود را به شهروندان مامور معرفی می کنند و به بهانه های واهی از آنان وجوهی را دریافت می کنند تیمی از ماموران کلانتری شهرک قدس مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی عنوان کرد:  مشخصات ظاهری متهمان و خودروی مورد استفاده آنان  در اختیار گشت های انتظامی کلانتری قرار گرفت تا اینکه روز گذشته واحد گشت کلانتری خودروی موصوف را مشاهده و  رفتار راننده و سرنشین خودرو را تحت کنترل  خود در آوردند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران ادامه داد:  ماموران متهمان را که به صورت نا محسوس زیر نظر داشتند، سرنشین خودرو از خودرو پیاده و به شهروندی مراجعه و قصد اخاذی داشتند که بلافاصله تیم گشت کلانتری وارد عمل شدند و متهمان  را حین  اخاذی دستگیر و کلانتری انتقال دادند.

این مقام انتظامی تصریح کرد:  در بررسی های بیشتر از متهمان تعدادی از تجهیزات پلیسی از قبیل چراغ ال ای دی خودروی پلیسی و یک عدد بی سیم و یک عدد سینه خشاب سلاح جنگی کشف شد.

کشف فندک های میلیاردی قاچاق

معاون نظارت بر اماکن عمومی پایتخت از کشف هشت هزار و ۲۰۰ فندک خارجی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ نادر مرادی در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی تهران با کسب خبری مبنی بر دپوی محموله فندک خارجی قاچاق در حوالی میدان آزادی، بلافاصله ماموران بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه و تایید صحت و سقم خبر، با ارسال مستندات به مرجع قضائی دستور دستگیری و بازرسی از این محل اخذ شد.

این مقام انتظامی گفت: ماموران پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی تهران در عصر روز گذشته به آدرس اعلامی اعزام شدند که در حین تعقیب و مراقبت متهم اصلی این پرونده در حالی که قصد داشت سوار خودرو خود شود دستگیر که در بازرسی از خودرو مذکور تعداد ۸ هزارو ۲۰۰عدد فندک خارجی قاچاق کشف شد.

نظر شما