شناسهٔ خبر: 55317048 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گروه موسیقی «لیان» برای شهدای غواص نواخت

تهران- ایرنا- گروه موسیقی «لیان» بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان پس از ۲ سال در نخستین اجرا از مجموعه اجراهای تابستانه خود در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت و قطعه‌ای را به یاد شهدای غواص اجرا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، گروه موسیقی لیان بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان پس از ۲ سال در نخستین اجرا از مجموعه اجراهای تابستانه خود، سه‌شنبه(چهارم مرداد) در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت. استقبال چشمگیر مخاطبان و اتمام تمامی بلیت‌ها در ساعات ابتدایی اعلام بلیت‌فروشی کنسرت‌های مردادماه گروه لیان قابل توجه بود. این گروه سابقه‌ای ۲۹ ساله در اجراهای ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارد.

سرپرست گروه لیان در ابتدای برنامه با نگاه به افسانه‌های بوشهر و تاثیر موسیقی آفریقا بر موسیقی این بندر جنوبی از نواهای چندهزار ساله زادگاهش گفت.شریفیان  از «بوشهری» صحبت کرد که از افسانه‌ها و قصه‌ها، از شور شرجی و شبنم و تش باد می‌آید و این بار مخاطبانش را سوار بر لنج خیال به جایی فراتر از بوشهر در دور دست‌ها تا ملیبار و زنگبار برد.

در این اجرا، یامال که نی مه‌ای پیرامون دریانوردان خلیج فارس است به یاد غواصانی که با دستان بسته شهید شده بودند، نواخته شد که با تشویق و ابراز علاقه‌مندی از سوی مخاطبان همراه شد.

شریفیان در توضیح این قطعه به مخاطبانش گفت: ما هرگز غرق نمی‌شویم! یادمان باشد خیلی‌ها با دستان بسته برای دفاع از این آبها غرق شدند و خیلی دلم می‌خواهد این قطعه را به تمام انسان‌هایی که حافظ آب‌های خلیج فارس و حافظ کشور بودند تقدیم کنم و قدردانشان باشم.

سرپرست گروه لیان همچنین در حاشیه این کنسرت در خواستی را نیز از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت که در سالن بودند داشت.

این نوازنده و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران خواستار تغییر قیمت‌های سالن در تهران برای هنرمندان موسیقی نواحی شد.

شریفیان از هزینه‌های سرسام آور حمل و نقل و اقامت اعضای گروه در تهران گفت و خواستار حمایت مدیران فرهنگی از موسیقی نواحی و اقوام ایرانی و تخصیص قیمت‌های متفاوت سالن برای این قبیل اجراها شد.

در این اجرا آکا صفوی، مرتضی پالیزدان، محمود بردک نیا، حمید اکبری، حسین کاوه خو، حمزه مقدم و فرزاد خسرو مقدم، شریفیان را همراهی کردند.

کنسرت‌های گروه موسیقی لیان بوشهر به همت شرکت کامیاب بهاران و تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس چهارم تا ششم مردادماه ساعت ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. با توجه به اقبال عمومی و استقبال شایسته توجه مخاطبان موسیقی نواحی از اجراهای این گروه، کنسرت‌های محسن شریفیان در فصل‌های آینده و در تهران و شهرهای دیگر نیز تکرار خواهد شد.

نظر شما