شناسهٔ خبر: 55313226 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ترس تل‌آویو از حزب‌الله؛ صهیونیست‌ها سطح آمادگی در دریا را بالا بردند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش می‌‌دهند تل‌آویو بعد از سخنان دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان سطح آمادگی‌های نظامی در دریا را افزایش داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «واللا» به نقل از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی و بعد از سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد که تل‌آویو در ماه‌های اخیر آموزش‌ها و آمادگی‌های نظامی خود برای مقابله با حملات موشکی و فعالیت‌های پهپادی علیه منافعش را افزایش داده است.

پایگاه خبری «i۲۴» به نقل از واللا نوشت: «دستگاه امنیتی اسرائیل در پی مشکلات پیش‌آمده با لبنان و تاخیر در مذاکرات دو کشور درخصوص تعیین مرزهای دریایی، ورود کشتی به میدان گازی کاریش و قصد استخراج گاز از آن در ماه سپتامبر سال آینده آینده، سطح هشدار را افزایش داده است».

رسانه‌های عبری گزارش دادند که دستگاه‌های مختلف نظامی و اطلاعاتی تل‌آویو به منظور دفاع از سکوهای گازی و منافع رژیم صهیونیستی در حوزه دریایی، یک کارگروه تشکیل دادند که شامل وزارت جنگ، نیروی دریایی، وزارت عملیات نظامی، نیروی هوایی، فرماندهی شمالی ارتش و ستاد اطلاعاتی با هدف آمادگی در برابر احتمال انجام عملیات نظامی توسط حزب‌الله لبنان است.

مقامات امنیتی تل‌آویو به رسانه‌های عبری تاکید کرده‌اند که «آهارون هلیوا» رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش ارتش رژیم صهیونیستی، نیرو و منابع بیشتری را برای مقابله با تهدیدات در عرصه دریایی و حضور در  آب‌های اقتصادی اختصاص داده است.

بیش از این نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی از افزایش آمادگی‌های نظامی و اقدامات حفاظتی در اطراف میدان گازی کاریش و دیگر مناطق دریایی پیرامونی خبر داده بودند؛ این آمادگی‌ها شامل گشت‌های دریایی، آماده‌باش جنگنده‌ها و سامانه پدافند هوایی در دریا است.

در حالی نهادهای نظامی تل‌آویو در حال افزایش سطح آمادگی‌ها هستند که مقامات کابینه تل‌آویو مدعی رسیدن به توافقی سیاسی در آینده نزدیک هستند. رسانه‌های عبری اذعان می‌کنند که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی از «آموس هوچشتاین» فرستاده آمریکا در امور ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی خواسته تا توافق با لبنان درباره مرزهای دریایی در سریعترین زمان ممکن نهایی شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی این هفته خود با تأکید بر اینکه هیچ هدف اسرائیلی در دریا و زمین وجود ندارد که موشک‌های نقطه‌زن مقاومت به آن نرسد، خاطر نشان کرده بود که حکومت لبنان به خاطر خواسته‌های میانجی‌گر آمریکایی، درباره خط ۲۳ دریایی، امتیازهای زیادی داده است.. توپ اکنون در زمین لبنان نیست؛ زیرا اجازه ندارد در منطقه‌ای که مورد منافشه نیست، نفت و گاز استخراج کند.

انتهای پیام/م/ ت 9

نظر شما