شناسهٔ خبر: 55311190 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

برگزاری مسابقات قرآن با استفاده از محتوای کتب درسی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان پسر سراسر کشور، گفت: باید بتوان مرحله مدرسه‌ای مسابقات قرآن را با استفاده از کتب درسی برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، اصغر باقرزاده در آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ویژه پسران که به میزبانی تبریز برگزار شد، اظهارکرد: مسابقات قرآن که هرسال برگزار می‌شود با تمام خوبی‌ها و برکات خود می‌تواند بهتر از این باشد از همه شما نوجوانان که شاید یک دوره یا بیشتر در این مسابقات شرکت کردید کمک و یاری طلب می‌کنم، درخواست دارم که برای ما بنویسید ما چه اقدامی انجام دهیم تا چند اتفاق بیفتد: یکی این‌که فراگیری فعالیت‌های قرآنی صورت بگیرد، برای این امر آسان‌گیری را مد نظر داریم که براساس یک طرح، دانش‌آموز به هر لحن و آوایی که می‌تواند قرآن را بخواند و در شبکه شاد بارگذاری کند.

وی افزود:  استفاده از کتب درسی، دومین اقدام است باید بتوان مرحله مدرسه ای مسابقات را با استفاده از کتب درسی برگزار کرد.

باقرزاده تصریح کرد: هدف ما این است که حافظان و مداحان با قرآن انس داشته باشند تا موفق شوند. لذا شما دانش آموزان برای انس با قرآن ما را یاری دهید و من به همکاران حوزه قرآنی پیشنهاد می‌کنم مسابقات فرهنگیان را به مسابقات دانش‌آموزی وصل کنند.

وی ادامه داد: برخی پیشنهاد دادند مسابقات در بخش اذان در مرحله مدرسه‌ای و استانی طوری برگزار شود که اجرای اذان در اماکن مختلف امتیاز داشته باشد. همچنین طرح مادر مربی پیشنهاد شد که در این طرح بخشی از قرآن حفظ می‌شود تا این انگیزه برای حضور اولیا نیز فراهم شود. طرح دانش‌آموز مربی نیز می‌تواند موثر باشد دانش‌آموز در این طرح علاوه بر آماده سازی خود عده دیگری را نیز آماده می‌کند.

وی گفت: باید از ایده‌های دانش‌آموزان استفاده و رنگ و بوی مسابقات را فراگیر کنیم همانطور که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: هنگامى که فتنه‌ها چون پاره‌هاى شب تار بر شما مشتبه شود، به قرآن روى بیاورید. براى قرآن ظاهرى و باطنى است.

نظر شما