شناسهٔ خبر: 55306809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان بیان کرد؛

امدادرسانی به ۱۹۷ خانوار آسیب دیده از بارندگی در سیستان و بلوچستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: از تاریخ ۲۸ تیرماه با ورود سامانه بارشی به استان تا امروز مورخ ۴ مرداد ماه ۵۸ روستا درشهرستانهای سرباز نیکشهر، ایرانشهر ، سیب و سوران ، دلگان ، فنوج ، سراوان و خاش ،زاهدان ،مهرستان ، چابهار درگیر سیلاب و آبگرفتگی شدند.

صاحب‌خبر -

علیرضا میربهاءالدین در گفت وگو با ایسنا- تصریح کرد: براساس اعلام ستاد مدیریت بحران و هشدار هواشناسی، تمامی پرسنل و دستگاه‌های خودرویی و امداد و نجات شعب جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش در آمده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه گفت: آمادگی لازم برای حضور و خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی حوادث در بخش‌های مختلف این جمعیت با بهره گیری از تجهیزات و خودروهای سبک و نیمه سنگین امداد و نجات وجود دارد.

وی اضافه کرد: در مناطق گرفتار در سیلاب، ۱۹۷ خانوار شامل   ۸۵۹ نفر دچار آسیب شده   که در این راستا،   ۲۸۶   نفر نیز در چادرهای امدادی این جمعیت   اسکان اضطراری داده شدند   . همچنین   ۷۶   دستگاه چادر امدادی، ۱۷۶   تخته موکت،   ، ۳۸۳   تخته پتو و ۶۰۶ کیلو گرم نایلون سنگری و اقلام معیشتی مورد نیاز از قبیل ۴۲۵ کیلو گرم برنج، ۱۵۹ بسته غذایی ۷۲ساعته   ، ۴۶   کیلو گرم قند وشکر وچای و ۴۰۸ قوطی کنسروجات و ۵۰ قرص نان در بین خانواده‌های آسیب دیده   توزیع شده است.

وی همچنین گفت: در روستای پوتان شهرستان راسک نیز ۲ کودک که در میان سیلاب گرفتار شده بودند توسط نجاتگران این شهرستان رها سازی و به منطقه امن انتقال یافتند.

میربهاء الدین افزود: در این زمینه   ۱۰۶ تیم عملیاتی به تعداد ۴۸۵ نفر نجاتگر با بکارگیری۷۸ دستگاه خودرو   به آسیب دیدگان امدادرسانی کرده اند  .

وی همچنین گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌ های استان تا خروج سامانه بارشی از استان در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز به مردم آسیب دیده ارائه خدمات نمایند.

انتهای پیام

نظر شما